Докато екипажите на отбора Peugeot Total остават непроменени за 2018 година (Стефан Петерханзел, Себастиан Льоб, Карлос Сайнц и Сирил Депре), техните състезателни автомобили претърпяват някои важни модификации с цел максимална динамика и носят ново име - Peugeot 3008DKR Maxi. Стандартната архитектура, базирана на SUV Peugeot 3008, спечелил наградата "Автомобил на годината" в Европа за 2017-а, остава същата: две задвижващи колела, захранвани от 3.0-литров двигател с двоен турбокомпресор. Най-забележимо е разширяването на следата с 10 см от всяка страна, за да се подобри стабилността, като подобрения са извършени и в окачването.
И четирите екипажа тестваха обстойно новия Peugeot 3008DKR Maxi, с навъртени повече от 18 000 километра по време на състезанията в Мароко, Португалия и Франция. Те са наясно, че най-новите регулации не благоприятстват отбора Peugeot Total, заради допълнителното тегло, добавено към Peugeot, докато съперниците свалиха тегло и им бе дадена повече свобода на действие в други области. Именно това бе и една от причините френският производител да обяви официално края на състезателната си програма в Дакар след януари 2018.
Но както винаги на Дакар, най-голямото предизвикателство е самото събитие. Официалният маршрут на ралито ще бъде потвърден от организатора на събитието A.S.O на 22 ноември, а началната дата тази година е 6 януари.