Разработката на втората автомобилна концепция е стимулирана от регламента на Рали Дакар, който в актуалната си форма осигурява определено преимущество на състезателните автомобили със задвижване на една от осите.
Mini John Cooper Works Buggy се задвижва от трилитров редови шестцилиндров дизелов двигател, който развива максимална мощност от 250 кВт/340 кс и максимален въртящ момент от 800 Нм. Също като трансмисията и задвижването с изцяло нова концепция е и базираната на технологията BMW TwinPower Turbo система за свръхпълнене на двигателя, който със същата мощност се монтира и на Mini John Cooper Works Rally. Максималната защита на водача и пътника до него дори и в екстремни ситуации се осигурява от разработената специфично за автомобила рама от стоманени тръби. Над нея е оформена също така индивидуална каросерия от въглероден композит (CFRP) и кевлар.
През последните месеци новото Mini John Cooper Works Buggy премина през интензивна тестова програма по най-различни терени, включително по рали отсечки в Унгария и Мароко.
Последователната модернизация на Mini John Cooper Works Rally, с което аржентинецът Орландо Теранова се класира на шесто място на Рали Дакар 2017, включва и нова конструкция на окачването с по-големи ходове на колелата, както и понижаване на теглото.
Гамата на Mini и X-raid за Рали Дакар 2018 включва седем автомобила и опитен екип от водачи и навигатори. Трите Mini John Cooper Works Buggy ще бъдат управлявани от Мико Хирвонен (Финландия), Брус Мензиес (САЩ) и Язид Ал-Раджи (Саудитска Арабия). Управлението на Mini John Cooper Works Rally е поверено на Орландо Теранова (Аржентина), Якуб Пржигонски (Полша), Хуан "Нани" Рома (Испания) и Борис Гарафулич (Чили).
За юбилейното издание на маратонското рали, което в същото време ще се проведе за десети път в Южна Америка, е оформен маршрут, който води от Перу през Боливия до Аржентина. Рали Дакар 2018 включва дълги пустинни етапи, както и макадамови и асфалтирани участъци, някои от които се изкачват до височина от 4000 метра над морското равнище в Андите, и ще завърши на 20 януари с финиширането в Кордоба, Аржентина.