BMW eDrive среща BMW xDrive
По време на международното автомобилно изложение IAA 2013 във Франкфурт BMW представя следващата стъпка по пътя към насочената към бъдещето ефективност в сегмента SAV (Sports Activity Vehicles). BMW Concept X5 eDrive комбинира характерната за марката радост от шофирането с най-интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive и Plug-in хибридна задвижваща концепция. Иновативната технология BMW eDrive позволява чисто електрическо шофиране със скорост до 120 км/ч, пробег до 30 километра и среден разход на гориво от 3,8 л / 100 км в ЕС тестови цикъл.
Задвижващата система BMW eDrive на прототипа включва 4-цилиндров двигател с вътрешно горене с технология BMW TwinPower Turbo и разработен от BMW Group електромотор с мощност 95 кс. Електромоторът се захранва с енергия от литиево-йонната батерия, която може да бъде зареждана от всеки домакински контакт на електропреносната мрежа и позволява пробег до 30 километра без локални емисии. Високоволтова батерия е разположена на особено сигурно при инциденти място под пода на багажника, при което е запазена вместимостта му. В зависимост от нуждите и ситуацията водачът може да избира между 3 режима на движение - интелигентно хибридно задвижване с оптимално съотношение между спортен дух и ефективност, чисто електрически режим без емисии или "Safe Battery" за съхраняване на актуалното ниво на заряд на батерията.
Иновативният характер на BMW Concept X5 eDrive се подчертава и от дискретните, но прецизно подбрани акценти. В чаровен контраст на лаковото покритие Silverflake - металик са пластините на бъбрековидната радиаторна решетка, на въздухозаборниците и в долната част на задната броня, които са боядисани в разработения специално за BMW i цвят BMW i Blue. Освен това BMW Concept X5 eDrive се отличава със специфично оформени дъги на покрива, осветен по време на зареждане контакт за електрическия кабел и 21-инчови алуминиеви джанти с ексклузивен, оптимизиран аеродинамичен дизайн.Независимо от избрания режим на шофиране създаденият от електромотора, двигателя с вътрешно горене или двата агрегата задвижващ момент се насочва бързо и прецизно там, където най-ефективно може да се превърне в ускорение. Характерните за SAV качества - уверено сцепление и оптимизирана стабилност по курса при всякакви метеорологични и пътни условия, както и повишена пъргавина при динамично движение по завои - могат да бъдат постигнати по ненадминато ефективен начин. Гъвкавите и спортни динамични възможности на BMW Concept X5 eDrive са съчетани със среден разход от 3,8 л/ 100 км и емисии на СО2 от 90 г/ км. Радостта от шофирането и ефективността на BMW Concept X5 eDrive се повишават от електромотора, който развива максимална мощност от 70 кВт/ 95 к.с. и благодарение на високия си въртящ момент, който е на разположение още от покой, демонстрира типичната за електромоторите спонтанност на разгръщането на мощността.
Разработеният от BMW Group синхронен електромотор се отличава с линейно разгръщане на мощността дори и при високи обороти и натоварване, както и с оптимизирано тегло. Той може сам да осигури развиването на максимална скорост от 120 км/ч. В рамките на функцията Boost той осигурява и осезаема подкрепа на двигателя с вътрешно горене при ускорения и повишава еластичността. BMW Concept X5 eDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7,0 сек.
Също като при актуалните серийни модели на BMW, така и BMW Concept X5 eDrive е оборудвано с бутон Контрол на шофирането т. нар. "Driving experience control switch", който позволява избор от три различни режима на шофиране. ECO PRO подпомага особено ефективния стил на шофиране. Този режим се активира автоматично при стартиране на автомобила. В зависимост от ситуацията на пътя управлението на енергията се активира най-ефективната форма на взаимодействие между двигателя и електромотора. В комбинация с навигационната система водачът разполага със специфичен за хибридния модел Proactive Driving Assistant , който при избора на режим взима под внимание и профила на трасето, евентуалните ограничения на скоростта и натовареността на движението. Освен ECO PRO водачът може да избере и чисто електрически "all electric " режим на движение. При напълно заредена батерия автомобилът може да измине, в този режим, до 30 км. с чисто електрическо задвижване и без локални емисии.
За максимално оползотворяване на преимуществата на електрифицираното задвижване по отношение на ефективността, BMW Concept X5 eDrive е конструирано като Plug - in хибриден автомобил.
Цялата информация, отнасяща се до заряда на батерията и електрическия пробег, може да бъде изобразена и на смартфона на водача. В азработеното специално за изискванията на електрическата мобилност приложение Remote App на BMW ConnectedDrive дава възможност процеса на зареждане на батерията да се управлява от мобилния телефон. Освен това свързаният към електрическата мрежа автомобил може да се програмира предварително: възможно е дистанционно активиране на отоплението и климатичната инсталация, за да може преди началото на пътуването в интериора да цари приятна температура.