Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел определи десетте любими болида от историята на Формула 1. Навършилият миналия месец 26 години трикратен световен шампион и временен лидер в класирането за сезон 2013 определи като номер едно в собствената си класация управлявания от легендата на спорта Аертон Сена MP4-8 от 1993 година.
Вижте десетте любими болиди на Фетел и какво мисли за тях шампионът:
McLaren MP4-8 – 1993 г.
"Моята абсолютно любима кола. Това беше и първото моделче на Формула 1, което имах като дете. Макларън нямаха най-бързия болид през 1993 г., но гениалният Сена някак успя да спечели пет победи."
Red Bull RB6 - 2010 г.
"Върховното оръжие, най-добрият болид на годината. Ако не бях спечелил титлата през 2010 г., и до днес щях да съжалявам.“
Red Bull RB7 – 2011 г.
"Колата, с която спечелих втората си титла. Различна в това, че беше по-комплексна за повече писти, по-надеждна, а не толкова бърза.“
Brabham BT46B – 1978 г.
"Колата на Ники Лауда с голямото витло на задницата. След победата в Швеция от FISA я забраниха.“
Lotus 72 – 1970 г.
"Много красива, но трагична кола. Австрийският пилот Йохен Ринт загина, ставайки единственият световен шампион посмъртно във Формула 1. Донесе на Лотус общо две световни титли при пилотите и три при конструкторите.”
Ferrari F2002 – 2002 г.
"Това Ферари беше роден победител. С него Михаел Шумахер можеше буквално да си играе с конкуренцията и стана шампион още във Франция, спечелвайки 15 от 19 състезания.“
McLaren MP4-13 – 1998 г.
"Кола от времето на гумите с канали, помня я добре. Беше красив болид, дело на Ейдриън Нюи и пасваше като ръкавица на Мика Хакинен.“
Williams FW14 – 1992 г.
"Отново фантастична кола на гениалния Нюи. С нея Найджъл Менсъл доминираше шампионата. Мисля, че имаше активно окачване, движеше се в завоите като по релси.“
Mercedes W196 – 1954 г.
"Легендарна кола, с която Мерцедес се завръщат в Гран при надпреварите. Хуан Мануел Фанджо печели титлата две години поред с тази невероятна машина.“
Brabham BT52B – 1983 г.
"С този болид BMW стана легенда в моторните спортове. За квалификациите инженерите им са настройвали налягането на турбокомпресорите за повече от 1500 кс. Най-мощният двигател в историята на Ф1, превръщаш BT52B в ракета вместо болид. С него Нелсън Пикет спечели титлата през 1983 г. в битка с Ален Прост. Мечтая някой ден да го карам на писта.“
снимки: Getty