След месеци на догадки, шпионски снимки и изтекла информация от BMW днес представиха концептуалната версия на бъдещото M4 Coupé. От Мюнхен го направиха преди официалната премиера пред публика, която ще се състои на провеждащия се в Пебъл Бийч, САЩ Concours d'Elegance.
От опит знаем, че този вид прототипи след няколко месеца се пренасят почти без промяна в серийните модели на баварците.
Целият автомобилен свят чака с нетърпение новото поколение на легендарното М3, което трябва да излезе на пазара до края на годината. Днес от BMW обаче ни показват как ще изглежда двувратата версия, която както знаем вече ще носи името М4, но за нея ще трябва да чакаме още - поне до следващата година.
М4 ще бъде революционно в няколко отношения. Най-важното се крие в сърцето му. То се връща към редовата си 6-цилиндрова конфигурация, заменяйки атмосферния 4-литров V8 с 420 кс, но ще диша през два турбокомпресора.
Така новото M4 ще получи от BMW най-малкия си двигател от средата на 90-те години. Въпреки 3-те си литра работен обем с помощта на турбокомпресорите S55 се очаква да развива 450 кс и 550 Нм въртящ момент, което е с 30 кс повече от стария 4-литров V8.
"BMW Concept M4 Coupé представя по идеален начин философията на BMW M: то съчетава гени от моторните спортове и неограничената пригодност за всекидневието в една дълбоко емоционална цялостна концепция. BMW M3 от четири поколения пренася моторните спортове на пътя, а BMW Concept M4 Coupé последователно продължава тази основна идея. Новото означение на модела „M4" - също като при всички автомобили BMW M - показва моделното семейство, което е послужило като основа за прототипа.", обяснява д-р Фридрих Ничке, председател на Управителния съвет на BMW M GmbH.
"При BMW M дизайнът е преди всичко израз на функцията. Всеки дизайнерски елемент е подчинен на техническите изисквания на концепцията на BMW M, доминирана от високата мощност. Благодарение на тази автентичност дизайнът демонстрира на какво можете да се насладите при всеки модел: мощ, прецизен контрол и ненадмината управляемост - незабравимо преживяване зад волана както по състезателната писта, така и на пътя", казва Адриан ван Хойдонк, главен дизайнер на BMW Group.