Един от големите проблеми на болида на Мерцедес за сезон 2022 във Формула 1 – W13 беше подскачането на автомобила, което сериозно афектира представянето на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел в хода на кампанията. Естествено една от основните цели пред дизайнерите на базирания в Бракли екип бе с W14 това да бъде решено.
С какво е по-добър W14 от предшественика си?
В тази си мисия те бяха подпомогнати и от промяната в правилата, коята бе направена от ФИА с цел намаляването на подскачането. От Международната автомобилна федерация увеличиха минималната височина на подовете с 15 милиметра спрямо 2022 година. Първоначалното желание на ФИА бе за 25 милиметра, но заради негативния отзвук от страна на тимовете се стигна до компромиса от 15.
От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година
Дали обаче всички тези фактори са довели до мечтаното от Хамилтън и Ръсел премахване на подскачането? Ако съдим по кадри от филмовия ден, който Мерцедес проведе на „Силвърстоун“ по-рано тези седмица, отговорът на този въпрос е „не“.
Как Мерцедес повтаря историята си с W14
На въпросните кадри, заснети от камера, монтирана на огледалото на W14, се вижда как главата на Хамилтън се движи нагоре и надолу, въпреки че седемкратният световен шампион не се движи с много висока скорост. Разбира се всички тези заключения трябва да се приемат с едно наум, тъй като това беше само един филмов ден, в който се използват специални гуми, а и не е ясно какви са били настройките на колата.
По-точно отговори за представянето не само на W14, но и на всички други автомобили ще има в края на другата седмица, когато ще завърши единственият предсезонен тест във Формула 1 за 2023 година. Той ще се проведе на пистата „Сахир“, като изпитанията в Бахрейн ще бъдат с продължителност от три дни (четвъртък-събота). Само седмица по-късно ще бъде дадено и началото на сезон 2023 във Формула 1 с надпреварата за Гран При на Бахрейн.
Снимки: twitter.com/MercedesAMGF1