Мерцедес W14 е на минималното разрешено тегло

Мерцедес може да е един от малкото тимове във Формула 1, които са успели да се преборят с “наднорменото тегло” на новото поколение автомобили, дебютирали миналата година в световния шампионат. Минималното тегло от 798 килограма се оказа трудно постижима цел през 2022, включително и за Ред Бул, които спечелиха и двете световни титли, но в хода на сезона тимът постави на строга диета RB18 и наистина успя да намали теглото на колата, както и да постигне по-добро разпределение на теглото между предния и задния мост.

Днес шефът на Мерцедес Тото Волф потвърди на представянето на W14, че новият автомобил е на минималното разрешено тегло, като това е било постигнато с олекотяване на шасито и разбира се - по-малко боя, тъй като на много места повърхността на колата е матов фиброкарбон. От първите снимки на W14 се вижда, че може би само предното крило е боядисано.

Днес Мерцедес показа готовия W14 и Тото Волф обясни, че тимът е форсирал създаването на новия автомобил, за да не повтори грешката си от миналата година, когато финалната версия на W13 беше готова за първите предсезонни тестове. След това Мерцедес беше постоянно в ролята на догонващ.

Мерцедес се върна към черното с новия W14
Мерцедес се върна към черното с новия W14
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички