От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година

В началото на 2022 година във Формула 1 бяха въведени изцяло нови технически правила, чиято философия е силите на притискане да се генерират от пода на колите, а не от тяхната повърхност.

И докато цялостната идея на правила изпълни своята задача и за пилотите стана по-лесно да се следват един друг, то за тях имаше и един неприятен момент. Става дума за подскачането на колите, което засегна почти всички тимове на стартовата решетка, а може би най-много страдаха пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.

В течение на сезона няколко от пилотите изразиха своите притеснения, че това подскачане може да доведе до сериозни дългосрочни проблеми с тяхното здраве. Именно поради тази причина от ФИА се намесиха и от старта на уикенда в Белгия започнаха да следят за подскачането на колите и принуждаваха тимовете да променят своите настройки, ако то бе твърде екстремно.

Освен това от ФИА промениха и правилата за 2023 година, като те увеличиха минималната височина на страничните ръбове да подовете с 15 милиметра. Освен това ще бъдат направени и малко промени по размерите на дифузьорите, чията цел ще е подскачането да бъде намалено.

ФИА планира промени по колите във Формула 1 за 2023 година
ФИА планира промени по колите във Формула 1 за 2023 година

Напълно очаквано тези промени не се харесаха на отборите, които успяха да се преборят с този феномен, но според шефа на комисията за едноместни болиди към ФИА Николас Томбазис от Централата са предприели единствения правилен ход.

„Ние се опитахме първо да намери краткосрочно решение, а след това е средносрочно такова. Не бих казал, че ще елиминираме изцяло подскачането, но то ще е доста по-понусимо. Не се съмнявам, че взехме правилното решение“, каза Томбазис.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти