Как Мерцедес повтаря историята си с W14

По-рано тази седмица отборът на Мерцедес представи официално своя нов болид W14, с който ще участва в рамките на сезон 2023 във Формула 1.

Една от най-видимите разлика между W14 и W13 от 2022 е оцветяването на болида, който през тази година ще бъде черен, след като през миналата бе сребърен. За Мерцедес това няма да е първи случай, в който използва черен цвят по своя болид, тъй като това се случи и през 2020 и 2021.

Тогава обаче причината бе съвсем различна, а именно да се привлечем внимание на аудиторията към борбата с расизма и дискриминацията. Сега преминаването от сребърно към черно е изцяло с оглед по-добро представяне на писта.

Това се постига тъй като реално не цялата повърхност на Мерцедес е оцветена, а вместо това е оставен гол и непокрит карбон. Боя има само по горната част на корпуса, като по този начин инженерите на Мерцедес се олекотили максимално много болида на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.

С какво е по-добър W14 от предшественика си?
С какво е по-добър W14 от предшественика си?

През миналата година също видяхме няколко тима, които остава небоядисани части от колите си, за да ги направят по-леки. Най-агресивни в това отношение бяха в Макларън и Уилямс, които още преди втория предсезонен тест започнаха да свалят боя от своята кола, като това продължи и в хода на сезона.

За Мерцедес обаче това въобще не е първият случай, в който оцветяването на колата се жертва за сметка на представянето. Всъщност това се е случило за първи път преди над 90 години, като именно по този начин германският производител е получил своето прозвище – „Сребърни стрели“.

През 1932 година Манфред фон Браухич участва в едно състезание на „АВУС“ в Берлин с Мерцедес SSKL, чиято бяла боя е била свалена, оставяйки непокрит алуминия, от който е било направено шасито. Така колата е била в сребрист цвят, а в хода на битката на Фон Браухич с Рудолф Карачиола и неговата Алфа Ромео Р3 радио-коментаторът Пол Лавен нарича колата на Фон Браухич - „сребърна стрела“.

Самата идея за свалянето на бялата боя е била на инженера Рейнхард Барон фон Кьоних-Фахзенфелд, като това е направило колата с приблизително 20 км/ч по-бърза на „АВУС“, поне според написаното в официалния сайт на Мерцедес. В самото състезание победата е за Фон Браухич, който печели с 3.6 секунди пред Карачиола. Ханс Щук, който също използва SSKL, но с бялата боя завършва състезанието на четвърта позиция, като неговата средна скорост по дистанцията от 294.4 километра е 185.6 км/ч, докато тази на фон Баухич е 194.4 км/ч.

Снимки: twitter.com/MercedesAMGF1 | Снимки: Gettyimages | Снимки: Mercedes

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички