Хорхе Мартин: Ако карах Дукати, щях да се боря с Марк Маркес до края
Световният шампион за 2024 в MotoGP Хорхе Мартин завърши едва четири състезания този сезон, възпрепятстван от контузии, като най-добрият му резултат бе четвърто място. Той обаче вярва, че ако се състезаваше с мотоциклет на Дукати, е щял да се бори до края на кампанията с Марк Маркес за титлата.
Мартин спечели титлата през 2024, но защитата й се превърна в истински кошмар - четири контузии и същият брой операции го оставиха извън пистата за голяма част от сезона.
Марк Маркес осигури рекордна аудитория на MotoGP през 2025 година
Испанецът, който напусна Прамак, за да се присъедини към Априлия за 2025, успя да стартира в едва осем състезателни уикенда, да участва в седем надпревари и да пресече финалната линия само в четири от тях през този тежък сезон.
Първият удар за Мартин дойде още в началото на предсезонните тестове на "Сепанг" през февруари, когато счупи стъпало и едната си ръка. Когато беше готов да започне кампанията си в първия кръг в Тайланд, той отново се контузи, докато тестваше силите си на супермото байк. След като пропусна първите три състезания, той най-накрая се завърна в Катар, но получи третата си травма за 2025, след като беше прегазен от друг пилот.
Това безспорно беше най-тежката му контузия и тази, която му повлия най-много през сезона. В резултат на това той пропусна седем състезания и се завърна едва в края на юли за Гран При на Чехия, когато първата половина на сезона вече беше приключила.
Марк Маркес се завръща на мотоциклет след дълго отсъствие заради контузия
След пет поредни участия той катастрофира в началото на спринтовото състезание в Япония и отново се контузи, пропускайки цялото азиатско турне. Испанецът се появи отново за финалния кръг във Валенсия, където се оттегли, усещайки последиците от дългото отсъствие и най-вече, за да запази сили за теста след състезанието.
„Чувствам, че съм един от водещите пилоти в MotoGP, заедно с Марк Маркес, Фабио Куартараро, Пеко Баная и Педро Акоста. Ние петимата сме пилотите, които винаги сме на ниво - обясни Мартин. - Надявам се да остана в тази група, но не заради егото – не ме интересува дали хората говорят за мен, или не – но усещам, че е така. Ние петимата сме нещо като острието на копието.“
Нови слухове за връщането на Сузуки в MotoGP
Когато Дукати избра Маркес за заводския си отбор през юни 2024, от тима предложиха на Мартин възможността да остане в Прамак с идентична машина като тази на номер 93. Но той отказа и вместо това премина в Априлия.
Запитан дали е можел да се бори с братята Маркес за титлата, ако се състезаваше със заводски мотор Дукати в Прамак през 2025, той отговори: „Никога няма да разберем. Но като гледам сезона на Алекс Маркес и времената от състезанията тази година в сравнение с тези от 2024, мисля, че можех да се боря.“
Дукати и Хонда се борят за подписа на Марк Маркес
„Очевидно щях да дам 100% и мисля, че тези 100% щяха да са достатъчни за битка – не казвам да победя Марк, защото това е невъзможно да се знае сега, може би ще разберем по-късно. Защото това, което Марк направи тази година, е нещо впечатляващо. Ако бях останал още една година с мотор на Дукати, с повече опит, то определено щях да се боря за края на кампанията с Марк за титлата. Но един ден отново ще се състезавам с №1, рано или късно."