Ред Бул и Хонда ще издигнат „Китайска стена“ помежду си

Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър разкри, че между инженерите на „биковете“ и тези на Хонда ще бъде издигната „Китайска стена“, за да няма изтичане на информация в нито една посока преди тяхната раздяла в края на 2025 година.

Официално: Форд се завръща във Формула 1

Както стана ясно преди дни от началото на сезон 2026 Ред Бул ще си партнира с американския автомобилен гигант Форд, който ще се завърне във Формула 1 повече от 20 години след последното си заводско участие. По ирония на съдбата именно Ред Бул закупи тима на Ягуар в края на 2004 година, за да го превърне в Ред Бул.

Подобно на бъдещото партньорство между Ауди и Заубер обаче, в Ред Бул също ще трябва да работят с друг доставчик на мотори през следващите три години. В случая това ще бъде Хонда, с която Ред Бул работи от 2019 година насам.

Бивш пилот във Формула 1: В Ауди тече трескава подготовка

Японският производител официално се оттегли от спорта в края на сезон 2021, но продължи да доставя моторите на Ред Бул чрез своята състезателна дивизия – Honda Racing Corporation (HRC). В навечерието на Гран При на Япония миналата година Ред Бул и Хонда възстановиха своите отношения, като логата на японската марка се върна на колите на Ред Бул и на Алфа Таури, като това ще се запази до края на 2025 година.

Хонда се връща като спонсор на Ред Бул и Алфа Таури

Едновременно с това Ред Бул ще започне работа по своите собствени мотори – Ред Бул Пауъртрейнс (RBPT) в партньорство с Форд. По думите на Хорнър обаче тимът ще предприеме всички мерки, за да не се стигне до изтичане на конфиденциална информация в нито една посока. За това ще спомогне и фактът, че моторите на Хонда ще продължат да се произвеждат в Япония.

Хорнър обясни за разликата между Форд и Порше

„Ние имаме споразумение и сме в добри отношения с Хонда. Няма споделяне на интелектуална собственост. Всички части на Хонда се произвеждат в Япония, а всички в RBPT са фокусирани върху 2026 година. Така че определено има Китайска стена между двата отдела.„Ние обаче ще продължим да работим усилено с Хонда, за да постигнем най-добрите възможни резултати през следващите три години. Те са напълно отдадени на тази кауза, всичко е пределно ясно, отношенията ни са добри.„Разполагаме с един хомологиран двигател, който практически е замразен. Хонда ни доставя моторите, те притежават интелектуалната собственост върху тях, така че ние не знаем как точно работят двигателите им“, обясни Хорнър.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти