Бившият пилот във Формула 1 Алан Макниш описа случващото се в Ауди, докато германският производител се готви за своето влизане във Формула 1 през 2026 година.
Шотландецът, който е по-известен със своите успехи в състезанията за издръжливост с Ауди, заяви, в Инголщат тече трескава подготовка, въпреки че до влизането на германците в спорта остават цели три години.
Ауди: Трудно привличаме хора от другите отбори
„Последните 18 месеца бяха много натоварени, определено 2022 беше много по-трескаво от когато и да е било. Можем да си мислим, че до 2026 има много време, но то ще мине много бързо. Остават само 39 месеца до първото ни състезание, не че ги броим.
„Вече повече от 20 години аз съм част от Ауди. Времената са вълнуващи. Не мисля, че има някой в компанията, който да няма търпение за първото състезание през 2026“, каза Макниш.
Самият той е спряган за един от кандидатите да заеме поста на ръководител на отбора. Шотландецът бе начело на заводския тим на Ауди във Формула Е от 2018 до оттеглянето на тима от изцяло електрическия шампионат в края на 2021 година.
Преди да поеме управлението на отбора във Формула Е Макниш дълги години бе част от тима на Ауди в Световния шампионат за издръжливост, където между успя да спечели два пъти „24-те часа на Льо Ман“. Освен това в своята кариера шотландецът има и един сезон във Формула 1 – с Тойота през 2002, която бе дебютната за японския автомобилен гигант в шампионата.
Това дава на Макниш перфектната перспектива да сравни подготовката на Тойота с тази, която Ауди води в момента.
В Италия: Ауди да вземе Матиа Биното
„При Тойота ситуацията бе скок от Льо Ман във Формула 1, двете са напълно различни, най-малкото от гледна точка персонала. Във Формула 1 ти трябват три пъти повече служители.
„Да, това беше преди 20 години, тогава бюджетите бяха неограничени, двигателите бяха неограничени – използвахме по три двигателя на уикенд. Сега тази бройка се използва за цял сезон“, каза Макниш.
Снимки: Gettyimages