Ред Бул и Хонда ще издигнат „Китайска стена“ помежду си

Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър разкри, че между инженерите на „биковете“ и тези на Хонда ще бъде издигната „Китайска стена“, за да няма изтичане на информация в нито една посока преди тяхната раздяла в края на 2025 година.

Официално: Форд се завръща във Формула 1
Официално: Форд се завръща във Формула 1

Както стана ясно преди дни от началото на сезон 2026 Ред Бул ще си партнира с американския автомобилен гигант Форд, който ще се завърне във Формула 1 повече от 20 години след последното си заводско участие. По ирония на съдбата именно Ред Бул закупи тима на Ягуар в края на 2004 година, за да го превърне в Ред Бул.

Подобно на бъдещото партньорство между Ауди и Заубер обаче, в Ред Бул също ще трябва да работят с друг доставчик на мотори през следващите три години. В случая това ще бъде Хонда, с която Ред Бул работи от 2019 година насам.

Бивш пилот във Формула 1: В Ауди тече трескава подготовка
Бивш пилот във Формула 1: В Ауди тече трескава подготовка

Японският производител официално се оттегли от спорта в края на сезон 2021, но продължи да доставя моторите на Ред Бул чрез своята състезателна дивизия – Honda Racing Corporation (HRC). В навечерието на Гран При на Япония миналата година Ред Бул и Хонда възстановиха своите отношения, като логата на японската марка се върна на колите на Ред Бул и на Алфа Таури, като това ще се запази до края на 2025 година.

Хонда се връща като спонсор на Ред Бул и Алфа Таури
Хонда се връща като спонсор на Ред Бул и Алфа Таури

Едновременно с това Ред Бул ще започне работа по своите собствени мотори – Ред Бул Пауъртрейнс (RBPT) в партньорство с Форд. По думите на Хорнър обаче тимът ще предприеме всички мерки, за да не се стигне до изтичане на конфиденциална информация в нито една посока. За това ще спомогне и фактът, че моторите на Хонда ще продължат да се произвеждат в Япония.

Хорнър обясни за разликата между Форд и Порше
Хорнър обясни за разликата между Форд и Порше

„Ние имаме споразумение и сме в добри отношения с Хонда. Няма споделяне на интелектуална собственост. Всички части на Хонда се произвеждат в Япония, а всички в RBPT са фокусирани върху 2026 година. Така че определено има Китайска стена между двата отдела.

„Ние обаче ще продължим да работим усилено с Хонда, за да постигнем най-добрите възможни резултати през следващите три години. Те са напълно отдадени на тази кауза, всичко е пределно ясно, отношенията ни са добри.

„Разполагаме с един хомологиран двигател, който практически е замразен. Хонда ни доставя моторите, те притежават интелектуалната собственост върху тях, така че ние не знаем как точно работят двигателите им“, обясни Хорнър.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички