Доктор Марко откри една грешка на Верстапен
Гран При на Великобритания се получи едно от най-интересните състезания в историята на Формула 1, но световният шампион Макс Верстапен получи поддържаща роля в битката, тъй като изостана още в 13 обиколка заради отломка, забила се в пода на колата му. Преди това Макс беше начело, но на финала остана едва 7-и.
Съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко анализира състезанието за австрийската Servus TV.
„За старта бяхме избрали меките гуми и Макс изпревари всички и поведе – обясни бившият пилот. – После дойде катастрофата и ние се чудехме защо Макс няма да стартира от първа позиция. Но пък след рестарта нещата тръгнаха сравнително добре. Бяхме по-бързи от Ферари, след това Сайнц излезе за кратко от трасето и Макс отново поведе колоната.”
Отломка от Алфа Таури повредила колата на Верстапен
Малко по-късно обаче Макс намали и започна да се оплаква от поведението на колата, като поиска смяна на гумите защото мислеше, че има спукана гума.
Макс показа отломката, която го дръпна назад в неделя
„Първата реакция на Макс беше: колата стана неуправляема – потвърди доктор Марко. – Тогава е логично да помислиш, че има спукана гума. Извикахме го в бокса, но се оказа, че няма проблем с гумите.”
Вилньов: Леклер не е №1 във Ферари
И при влизането в бокса Верстапен е допуснал грешката, която доктор Марко отличи.
Тежки критики срещу Ферари в медиите
„Верстапен влезе толкова бързо по алеята пред боксовете, че трябваше да спира много агресивно за началото на ограничението, като унищожи средно твърдите гуми, с които беше тогава. Този комплект гуми вече не можеше да се използва. Това беше грешка на Макс, но в тази ситуация я разбирам”, обясни съветникът.
Пикет може да влезе в затвора заради расизъм
В крайна сметка се оказа, че проблемът с поведението на колата на Макс идва от забита в пода отломка от един от автомобилите на Алфа Таури, които се удариха малко по-рано.
Сайнц: Психически състезанието беше много тежко
„Верстапен крещеше по радиото: Колата е неуправляема, сигурно има нещо счупено – допълни доктор Марко. – Накрая се оказа, че причината е част от задното крило на Юки Цунода. Забило се е в пода и така колата на Макс загуби 20 процента от аеродинамичното си притискане. Това означава, че той беше със секунда и половина – две по-бавен от другите на обиколка.”