Британският пилот на Мерцедес Джордж Ръсел заяви, че има талант да се бори за световната титла след силния му сезон във Формула 1 през 2025 година.
Ръсел изкара три години като съотборник на Люис Хамилтън в Мерцедес, като се представи на нивото на 7-кратния световен шампион и по отделни показатели и по-добре. А от началото на сезон 2025 Ръсел се наложи като лидера на Мерцедес и стана единственият извън тримата претенденти за титлата, който записа победи.
Верстапен призна, че се е опитал да манипулира пилотите на Макларън
Британецът записа 18 от 24 състезания, в които завърши в топ 5, не успя да вземе точки само в една надпревара – в Монако, където финишира 11-и. И също така вече има зад гърба си 45 поредни състезания без инцидент или катастрофа, заради които да е отпадал.
„Определено сезон 2025 е най-солидният в кариерата ми по отношение на представянето ми, най-постоянният и с най-малко грешки, така че да, това е най-добрият ми сезон във Формула 1“, обясни Ръсел.
Шарл Леклер купува подаръците за Коледа в последния момент
„Знам, че мога да се боря с пилотите на върха на класирането. В момента златният стандарт е представянето на Макс Верстапен. Искам да се боря с него, също така той е и единственият, с когото искам да съм съотборник, за да видя на какво ниво съм.“
2026 ще е осмият сезон на Ръсел във Формула 1, пети в Мерцедес и британецът черпи вдъхновение за следващите си успехи от начина, по който Михаел Шумахер успя да изгради около себе си тима на Ферари, с който постигна най-големите си успехи – пет поредни световни титли между 2000 и 2004, които дойдоха след трудните сезони за Скудерията между 1996 и 1999.
Има ли шанс за Гран При на Германия във Формула 1?
„Винаги си припомням престоя на Шумахер във Ферари, той кара пет сезона за тима преди да спечели първата си титла със Скудерията – обясни Ръсел. – Хората помнят само успешните години, но преди това имаше сезони без титли.
„За мен няма голяма разлика дали ще съм втори или 20-и, пак не си шампион. Научих това от времето в Уилямс, когато всяко състезание бях на опашката, сега сме по-напред, но пак не се боря за титлата, така че няма голяма разлика. Или се бориш за титлата, или не, никой не иска да се бори за второто място.“
Ясни са инженерите на Перес и Ботас в Кадилак
Норис с 5 милиона евро премия за световната титла
Снимки: Gettyimages