Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън даде обяснение за непостоянното представяне на отбора на Ферари от началото на сезона във Формула 1. В първите два кръга за годината Скудерията регистрира една победа от полпозишън в спринта в Китай, благодарение на Хамилтън, но и две много трудни дълги състезания в Австралия и Шанхай.
Леклер: Дисквалифицираха ни, защото играхме на ръба
А според британеца това трудно начало на сезона се дължи на комбинация от няколко неща. Първото от тях е фактът, че в отбора все още не са намерили най-добрите настройки за SF-25, а второто е свързано с неговата адаптация към болида на Ферари. Самият Хамилтън признава, че усеща какво е загубил от пропуснатия тест в Абу Даби в края на миналата година, когато от Мерцедес не му позволиха да тества за новия си тим.
„Това е комбинация от няколко неща, но според се дължи най-вече на грешните настройки. Казах ви, че все още уча колата, все още не съм изпробвал всички неща по нея. В Китай аз взех грешно решение за настройките в събота и после трябваше да живея с него в състезанието.
„Ако не бяхме пипали колата или всъщност, ако стъпката, която направихме, беше позитивна, аз мисля, че ние щяхме да сме в топ 3 в квалификацията, след което резултатът в състезанието може би щеше да е различен. Но това не се случи и от началото на квалификацията колата беше много трудна за каране, след това в неделя балансът беше същият, така че ние трябваше да живеем с него“, коментира Хамилтън.
„Мисля, че извън гаража много хора подценяват нещата, които ние вършим. Когато ние говорим за настройките и промените, които правим, ние визираме всички различни графики, които трябва да се гледат и анализират, за да намерим оптималните настройки.
„След като анализирах последните два състезания, в първото аз не се чувствах добре в колата в началото, но темпото ни не беше много лошо в първите два дни. Неделята беше първият път, в който аз карах колата на мокро и научих много в състезанието.
„След това, с последното състезание, това беше първият път, в който аз всъщност направих дълга серия от обиколки. Всеки друг пилот беше участваш в теста в Абу Даби и беше изпробвал гумите за 2025 година. Но аз не. По време на теста в Бахрейн аз започнах състезателна симулация, но колата се повреди. Спринтът беше първият случай, в който аз направих стинт от около 20 обиколки, а в състезанието за първи път изпробвах гумите C2, така че отново учих много.
„Определено усещам ефекта от пропуснатия тест в края на миналата година, но се радвам от начина, по който се адаптирах в първите две състезания. Определено обаче имам много работа за вършене за напред“, добави още британецът.
Програма на уикенда за Гран При на Япония във Формула 1
Снимки: Gettyimages