Вход / Регистрирай се

Проблемите на Ферари идват от задното окачване на SF-25

Гран При на Китай в Шанхай се превърна в провал за Ферари, след като и двамата пилоти на Скудерията бяха дисквалифицирани след финала. Люис Хамилтън заради прекомерно износване на контролната планка под пода на колата, а Шарл Леклер заради това, че колата му е с 1 килограм по-лека от разрешеното.

И докато при Леклер проблемът е ясен и дори има лесно решение – „събиране“ на парчета гума със сликовете след финала при прибирането към бокса, при Хамилтън ситуацията е по-различна.

Пълен хаос в Ред Бул, Макс иска Лоусън да остане
Пълен хаос в Ред Бул, Макс иска Лоусън да остане

Италианското списание Autoracer разследва наказанието на Хамилтън, който спечели спринта в Шанхай, но в неделя нямаше темпо, за да се бори за място в челото.

Войната в Ред Бул избухва отново! Хорнър и Марко пред уволнение?
Войната в Ред Бул избухва отново! Хорнър и Марко пред уволнение?

Според Autoracer, износването на контролната планка под пода на колата на Люис се дължи на проблеми с конструкцията на задния мост на SF-25 – задното окачване не е достатъчно твърдо, което изисква корекция на клирънса на колата, когато болидът е зареден с необходимите 100 килограма гориво за състезанието.

Медиите в Италия с остра атака срещу Ферари след провала в Гран При на Китай
Медиите в Италия с остра атака срещу Ферари след провала в Гран При на Китай

Смята се, че тези проблем са се появили още юли миналата година, когато бяха направени промени по задното окачване, свързани с използването на новата скоростна кутия.

Тото Волф пропуска Гран При на Япония
Тото Волф пропуска Гран При на Япония

Интересното е, че в Хаас използват аналогични елементи на окачването и същата скоростна кутия, но аеродинамичният пакет на американския тим не генерира същата притискаща сила като този на Ферари и тази особеност на окачването не се отразява на поведението на колата им на пистата.

Решено! Юки Цунода сменя Лиам Лоусън в Ред Бул
Решено! Юки Цунода сменя Лиам Лоусън в Ред Бул

Сходен проблем на този на Ферари имаха миналата година в Мерцедес – задното окачване в един момент се оказва твърде „меко“ и губи ефективност.

В спринта, с 35 килограма гориво на борда, този проблем не се е проявил и SF-25 е бърз и генерира много повече притискаща сила. При увеличаването на горивото обаче, притискащата сила намалява и се появява нестабилност в поведението на задния мост.

В Маранело вече работят по отстраняването на този проблем, като се очаква, че ще има ревизия на задното окачване със смяна на елементи, но това ще се случи за четвъртия кръг от сезона в Бахрейн.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички