Хамилтън обясни непостоянното представяне на Ферари от началото на сезона
Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън даде обяснение за непостоянното представяне на отбора на Ферари от началото на сезона във Формула 1. В първите два кръга за годината Скудерията регистрира една победа от полпозишън в спринта в Китай, благодарение на Хамилтън, но и две много трудни дълги състезания в Австралия и Шанхай.
Леклер: Дисквалифицираха ни, защото играхме на ръба
А според британеца това трудно начало на сезона се дължи на комбинация от няколко неща. Първото от тях е фактът, че в отбора все още не са намерили най-добрите настройки за SF-25, а второто е свързано с неговата адаптация към болида на Ферари. Самият Хамилтън признава, че усеща какво е загубил от пропуснатия тест в Абу Даби в края на миналата година, когато от Мерцедес не му позволиха да тества за новия си тим.
„Това е комбинация от няколко неща, но според се дължи най-вече на грешните настройки. Казах ви, че все още уча колата, все още не съм изпробвал всички неща по нея. В Китай аз взех грешно решение за настройките в събота и после трябваше да живея с него в състезанието.„Ако не бяхме пипали колата или всъщност, ако стъпката, която направихме, беше позитивна, аз мисля, че ние щяхме да сме в топ 3 в квалификацията, след което резултатът в състезанието може би щеше да е различен. Но това не се случи и от началото на квалификацията колата беше много трудна за каране, след това в неделя балансът беше същият, така че ние трябваше да живеем с него“, коментира Хамилтън.„Мисля, че извън гаража много хора подценяват нещата, които ние вършим. Когато ние говорим за настройките и промените, които правим, ние визираме всички различни графики, които трябва да се гледат и анализират, за да намерим оптималните настройки.„След като анализирах последните два състезания, в първото аз не се чувствах добре в колата в началото, но темпото ни не беше много лошо в първите два дни. Неделята беше първият път, в който аз карах колата на мокро и научих много в състезанието.„След това, с последното състезание, това беше първият път, в който аз всъщност направих дълга серия от обиколки. Всеки друг пилот беше участваш в теста в Абу Даби и беше изпробвал гумите за 2025 година. Но аз не. По време на теста в Бахрейн аз започнах състезателна симулация, но колата се повреди. Спринтът беше първият случай, в който аз направих стинт от около 20 обиколки, а в състезанието за първи път изпробвах гумите C2, така че отново учих много.„Определено усещам ефекта от пропуснатия тест в края на миналата година, но се радвам от начина, по който се адаптирах в първите две състезания. Определено обаче имам много работа за вършене за напред“, добави още британецът.