В Мерцедес са готови да се откажат от малките въздушни кутии през 2023 година
Вчера отборът на Мерцедес представи своя болид W14, с който Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще се състезават в хода на сезон 2023 във Формула 1. Едно от нещата, които W14 запазва от миналогодишния W13 са малките странични въздушни кутии, на които дизайнерите на Мерцедес заложиха още преди началото на миналата кампания, която бе много неуспешна за тима от Бракли.
Мерцедес се върна към черното с новия W14
Те обаче ги запазват, тъй като според тях не те са били в основите на проблемите с поведението на W13, които чувствително затрудниха Хамилтън и Ръсел през миналата година. Мерцедес завърши сезон 2022 на трето място при конструкторите със само една победа, дошла в предпоследния старт за годината, когато Ръсел триумфира в Гран При на Сао Пауло.
С какво е по-добър W14 от предшественика си?
По думите на ръководителя на Мерцедес Тото Волф обаче в Бракли са готови да преминат към по-конвенционални странични кутии в хода на сезон 2023, ако се стигне до заключението, че такова решение ще подобри представянето на W14.
Мерцедес W14 е на минималното разрешено тегло
„Аз мисля, че в този спорт е важно да си смел и аз съм горд от направеното с развитието на миналогодишната кола. Ние не вярваме, че дизайнът на страничните кутии беше основен фактор за нашите проблеми. Няма изненади в нашата концепция. Не че ние не искахме да последваме нашите съперници. Ние запазихме малките странични кутии, но ще има развитие по тях. Те ще се променят, не веднага, но ще се случи. Те обаче не са толкова важни за нашето представяне“, обясни Волф.
Първи километри за W14 на "Силвърстоун"
В началото на миналата година освен Мерцедес на малки странични кутии заложиха още тимовете на Уилямс и Астън Мартин, които обаче се отказаха от тях още преди средата на сезона. Така само базираният в Бракли тим остана верен на тази концепция до самия край на сезон 2022.