Бивш шеф във Ферари: Биното беше обречен, след като се скара с Леклер

Бившият тим мениджър на Ферари Питър Уиндзър обясни, че дните на Матиа Биното в Маранело са били преброени от момента, в който той се е скарал с голямата звезда на тима Шарл Леклер. Биното напусна Ферари в края на ноември, а от началото на тази година мястото му зае бившият шеф на Алфа Ромео Фредерик Васьор.

Леклер и Ферари започнаха много силно миналия сезон с две победи в първите три старта, след това обаче изостанаха след поредица повреди, стратегически грешки на тима и пилота.

Смята се, че Биното е изпуснал положението в тима от контрол в Гран При на Великобритания, където лидерът в състезанието Леклер беше оставен на пистата със стари гуми зад колата на сигурността, а в бокса за нови сликове беше повикан съотборникът му Карлос Сайнц. На финала Сайнц спечели, а Леклер завърши едва 4-и.

Васьор няма да променя стратегическия екип на Ферари

След края на състезанието Биното и Леклер влязоха в остър спор в парк ферме, а Уиндзър е на мнение, че в този момент швейцарецът е започнал да губи контрола си над тима.

Васьор за 30-те коня повече на Ферари: Шега!

„Напълно необяснимо Леклер беше оставен на пистата със стари гуми, той беше единственият в това положение и потъна в класирането. А Шарл трябваше да спечели това състезание – заяви Уиндзър. – Разбира се, Шарл се ядоса на всички по радиото, включително и на Матиа и реакцията му беше напълно разбираема. Това продължи и след като Шарл слезе от колата и разправията с Биното продължи в парк ферме, там Матиа му размаха пръст пред лицето. Сякаш искаше да му каже: „Не ми говори така, аз съм шефът тук”. Но няма как да се противопоставиш на енергията на Леклер, в този момент си казах, че дните на Матиа в тима са преброени. Не може да се караш така на пилота си, след като си го провалил и си го лишил от победата.”

Новият договор на Леклер ще е решаващ за Васьор

Според Уиндзър, Биното е извадил късмет, че е оцелял след скандала, свързан със задвижващата система на Ферари след края на сезон 2019, а през 2022 е демонстрирал, че не контролира достатъчно добре действията на екипа по време на състезанията.

Ферари плаща на Биното да не работи една година

„Матиа е страхотен човек, но има два проблема, които му тежаха. Първият е драмата с двигателите от 2019, когато на практика Ферари бяха заловени, че мамят и това е негова отговорност защото той се занимаваше със задвижващата система. Но въпреки това той запази работата си, което е странно. Може би, ако Ферари го бяха уволнили, щяха така да признаят, че са нарушили правилата. След това Биното така и не установи нормален контрол върху работата на тима.”

Карлос Сайнц най-после си купи кола

Питър Уиндзър дори посочи на Васьор къде да търси проблема по отношение на глупавите стратегически решения на Ферари, които струваха толкова скъпо на тима през миналата година.

Фред Васьор: Няма да имаме пилот №1

„Има една група от трима сравнително млади инженери, които правят стратегията във Ферари и изглежда, че те разполагат с твърде много власт, за да се налагат над състезателните инженери в определени моменти – допълни Уиндзър. – Класически пример за това е Гран При на Унгария, когато те оставиха Леклер с твърдите гуми.”

Според Уиндзър, Биното е толерирал Карлос Сайнц, въпреки че Леклер е по-бързият пилот и това допълнително е изнервило пилотът от Монте Карло.

„Биното беше по-близък до Сайнц, това беше страхотно за Карлос, но също така трудно и неприятно за Шарл, който е по-бързият пилот от двамата – обясни Уиндзър. – Шарл разполага с по-богат речник, когато става въпрос за това какво трябва да се направи с колата, особено в състезателни условия и се справя по-добре в квалификационните битки, когато напрежението в последните минути е огромно.”

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти