Доктор Марко потвърди, че ФИА има въпроси за бюджета на тима

Голямата сензация в рамките на Гран При на Сингапур беше информацията, че два отбора са нарушили тавана на бюджетите през миналия сезон, като няколко авторитетни издания посочиха, че става въпрос за Ред Бул и Астън Мартин. След това стана ясно, че единият отбор е нарушил с много, а другият - доста по-малко. После се появи сумата от 5 милиона долара, а накрая и 10 милиона долара. При таван на бюджетите за миналата година от 145 милиона долара.

Кристиан Хорнър отрече Ред Бул да са нарушавали тавана на бюджетите миналата година, а шефът на Мерцедес Тото Волф обясни, че информацията за “пробиването” на тавана от страна на два отбора не е тайна за никого от Формула 1. Това пък доведе до подозрения, че Волф има информатор във ФИА.

В крайна сметка съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко призна, че при одита на бюджета на тима за миналата година и изразходването му от ФИА са “имали въпроси” за работата на отбора.

Има ли Тото Волф информатор във ФИА?

“Но трябва да сме пределно точни - обясни доктор Марко пред австрийската телевизия ORF. - Ние нямаме никаква информация за това, че от ФИА са открили, че ние сме били в преразход през миналия сезон. Но за мен интересният въпрос е откъде Тото Волф знае за всичко това. Все още няма одобрен отчет, няма конкретни суми, така че няма преразход от наша страна. Но признавам, че имаше няколко случая, в които ФИА имаше въпроси към нас и също така имаше разминаване при тълкуването на отчетените разходи. Ние сме дали на ФИА нашето тълкуване на тези казуси, но все още нямаме отговор.”

Какви наказания грозят Ред Бул и Астън Мартин?

Доктор Марко уточни, че става въпрос за 6 казуса, като по два от тях във ФИА са приели мнението на Ред Бул, но останалите не са решени.

Волф: Нарушаването на тавана на бюджетите е сериозна работа

Според нидерландския тв канал Ziggo Sport Ред Бул и Астън Мартин най-вероятно ще бъдат глобени, като се очаква санкцията да е в размер на 7,5 милиона британски лири и ограничение на времето, през което отборите имат право да работят в аеродинамичния тунел.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти