Сайнц е новият шампион на Дакар на сбогуване с Peugeot
Пилотът на Peugeot и легенда на WRC Карлос Сайнц спечели юбилейното 40-о издание на най-трудното състезание за човек и машина - рали Дакар, а малко над половината от всички екипажи успяха да достигнат финала в аржентинския град Кордоба. За изминалите две седмици испанецът записа две етапни победи като така изпревари легендата на Формула 1 Джаки Икс по брой етапни успеха на Дакар.
Сайнц поведе в генералното класиране още в началото на втората седмица от маратона. Пътят на испанеца бе разчистен от двете леки катастрофи на съотборника му Стефан Петерханзел, които обаче му костваха над час изоставане. През изминалите две седмици Сайнц бе един от най-постоянните пилоти, който не поемаше излишни рискове, но и не се натъкна на съществени технически проблеми. Най-голямата му уплаха дойде може би в 12-ия етап, когато от нерви той повреди скоростния си лост и трябваше да измине последните си 15 километра от етапа на трета скорост.
За Сайнц това е втората победа на Дакар след успеха си през 2010-а. В предишните си три участия на офроуд надпреварата с Peugeot Сайнц не успя да финишира, но четвъртият му опит се оказа най-успешен.
Освен Петерханзел, другият основен претендент за победата на Peugeot Себастиан Льоб напусна надпреварата още в петия етап, след като попадна в пясъчна фуния, изгуби значително време, а неговият навигатор Даниел Елена се контузи, което бе основната причина за оттеглянето им.
Най-голямата заплаха за "дрийм тима" на Peugeot бе от пилотите на Toyota. Двукратният победител на Дакар Насър Ал-Атия в крайна сметка финишира втори, а последното място на подиума при автомобилистите зае съотборника му Жиниел де Вилие. Крах претърпяха състезателите на Mini X-Raid, като в топ 10 попадна само един от пилотите им - Якуб Прижигонски (5-а позиция), а повечето им фаворити отпаднаха от състезанието.
Рали Дакар 2018 пък бе последното издание на френския конструктор Peugeot, които след няколко години на доминация прекратяват спортната си кампания на рали маратона. Като основна причина за решението си френските специалисти изтъкват новите правила, които затрудняват автомобилите със задно задвижване.
В категорията на мотоциклетите победата грабна австриецът Матиас Валкнер с КТМ, който стъпва на върха на подиума в Дакар за първи път. Той бе един от малкото пилоти, които не се подведоха от навигацията на десетия най-коварен ден за навигация. Именно този етап лиши фаворитите от победа тази година. Двама от любимците пък – Хоан Бареда (Honda) и Ксавие де Султре (KTM) напуснаха надпреварата заради контузии, както направи и миналогодишният победител Сам Съндърланд (KTM) още в четвъртия етап.
На подиума с Матиас Валкнер ще се качат още пилотът на Honda Кевин Бенавидес, който стана първият аржентинец, превръщал се в лидер в Дакар на две гуми, и победителят от 2016 година на Дакар Тоби Прайс с КТМ. Успехът на КТМ пък е за рекордната 17-а година поред.