Вход / Регистрирай се

В Макларън са имали съмнения при създаването на новата кола

Тим шефът на Макларън Андреа Стела призна, че в тима са имали съмнения дали подхождат правилно при създаването и развитието на MCL39 – колата на отбора, с която Оскар Пиастри и Ландо Норис досега са спечелили 11 победи в 14 състезания през сезон 2025 във Формула 1. Отделно от това Макларън събра два пъти повече точки от Ферари – тимът, който заема второто място при конструкторите.

Стела обясни, че тимът е подходил „агресивно“ и „амбициозно“, като тази стратегия е накарала всички в Уокинг да се чувстват „нервни“ преди началото на кампанията.

Екълстоун назова перфектния заместник на Хамилтън във Ферари
Екълстоун назова перфектния заместник на Хамилтън във Ферари

Макларън завърши сезон 2024 като фаворит, с най-бързия и добре развит автомобил, въпреки че Макс Верстапен спечели титлата при пилотите. Но за новия сезон отборът е решил да заложи на новите решения, а не да използва еволюция на MCL38 от миналата година.

„Изненадан съм от нивото на представянето ни – обясни Стела. – Когато миналата година обсъждахме какво трябва да направим, за да подобрим колата от 2024, ние искахме да подходим по-амбициозно. Искахме да сме по-силни, да е ясно, че имаме най-силната кола, затова вложихме повече ресурси в развитието.

Паникьоса ли се Пиастри в атаката срещу Норис в Унгария?
Паникьоса ли се Пиастри в атаката срещу Норис в Унгария?

„Как се постига това? С много агресивен подход към всички нови решения. MCL39 е много иновативен автомобил. Затова от инженерна гледна точка, бяхме нервни за някои решения, тъй като не бяхме сигурни, че сме ги изпълнили както трябва.

„Но като видяхме времената на тестовете и резултатите от симулациите, решихме, че това не е достатъчно. В началото на сезона това не беше достатъчно. Искахме още.

Ферари ли е фаворитът за сезон 2026 във Формула 1?
Ферари ли е фаворитът за сезон 2026 във Формула 1?

„През този сезон използваме по-малки, но повече подобрения по колата, които дават сериозни резултати. До края на миналата година работехме по различен начин – по-рядко, но по-големи пакети нови неща по колата. Например, в последните 3-4 състезания имаме доста промени по колата, които правят един голям пакет, събрани заедно.“

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички