Техническият директор на Ямаха Макс Бартолини определи максимизирането на сцеплението на задната гума като ключа към доброто представяне в MotoGP в момента.
Не е тайна, че от години предната гума на Мишлен не е на нужното ниво, но френската компания така и не успява да въведе нова контрукция, която да издържа на съвременните натоварвания. В същото време обаче задната гума дава отлично сцепление и именно тя бе една от водещите причини през 2024 година да паднат квалификационните рекорди на голяма част от трасетата.
„Обикновено ти винаги се стараеш да работиш с по-силната от двете гуми. При Бриджстоун това беше предната гума, докато задната беше много постоянна и нямаше спад в нейното представяне в хода на състезанията.
„След това, през 2016, когато преминахме към Мишлен, задната стана много силна, а предната трудна за управление. В първия тест имаше много падания. От Мишлен свършиха много добра и подобриха предната гума, която е много по-добра, отколкото в началото.
„Но задната гума си остава много, много силна, затова всички говорят за задното сцепление. Който успява да използва 100% от задното сцепление, ще е бърз.
„Всеки завой има спиране, влизане, скорост в завоя и ускорение. Влизането и поддържането на добрата скорост са по-трудни от ускорението. А ако не си добър на влизане и в средата на кривата, няма как да ускориш добре“, коментира Бартолини.
Новият V-образен двигател на Ямаха е готов да започне тестове на писта
Максимизирането на представянето на задната гума е една от причините Ямаха да започне работа по разработката на V-образен двигател. В момента проитозвидителят от Ивата е единственият, който разчита на агрегат с редово разположение на цилиднрите в MotoGP.
Снимки: Gettyimages