Маверик Винялес вярва, че е щял да има поне една титла в MotoGP на своята сметка, ако Ямаха са го били послушали в ранните години на тяхното партньорство.
Испанецът премина в японския тим през 2017 година, заемайки мястото на отишлия в Дукати Хорхе Лоренцо. Партньорството между Винялес и Ямаха стартира повече от перфектно, след като той спечели първите два старта за сезон 2017 в Катар и Аржентина. В петия кръг за годината във Франция последва още една победа за испанеца, но това беше неговият последен триумф за кампанията.
В нейния край той остана трети в крайното класиране, на цели 68 точки зад шампиона Марк Маркес и на 31 пункта зад Андреа Довициозо. А според Винялес резултатът е можел да бъде по-различен, ако инженерите на Ямаха са го били послушали за посоката на развитие на мотоциклета.
„Когато се присъединих към Ямаха, аз влетях като ракета. Пристигнах с ясна идея, ясна цел и това беше единственото, което исках от Ямаха – да бъда световен шампион. Не исках да бъда нищо друго. Не се интересувах от друго.
„Когато се качих на борда на Ямаха по време на теста във Валенсия аз се влюбих. Помолих ги да не пипат мотора. Исках този мотор, който Хорхе беше оставил. Казах им да ми дадат този мотор в Катар и че с него ще бъда световен шампион. Но когато отидох в Малайзия за предсезонните тестове, аз се чудих къде е моторът.
„Спечелих първото състезание, спечелих второто, спечелих и в Льо Ман, това беше един от най-добрите дни в живота ми, защото бях спечелил срещу моя идол Валентино Роси. Но в Барселона имахме много промени. Не разбирах нищо. Казах им да не пипат мотора“, каза Винялес, който поясни, че в нито един момент от Ямаха не са индикирали, че Роси ще води развитието на мотора.
Винялес и Ямаха се разделиха по скандален начин в средата на сезон 2021, след което испанецът прекара 3.5 години в Априлия, печелейки едно състезание в началото на сезон 2024. Догодина той ще премине в лагера на КТМ и ще стане пилот на сателитния екип на Tech3.
Снимки: Gettyimages