Вход / Регистрирай се

Куартараро определи най-голямата промяна в Ямаха през 2024 година

Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро определи коя е била най-голямата промяна в екипа на Ямаха в хода на сезон 2024 в кралския клас. Според френския състезател това е промяната в манталитета на японския тим.

Ямаха започна годината в доста неблагоприятната позиция, заради натрупаното през годините изоставането от европейските марки. Заради него правилата в MotoGP бяха променение и Ямаха, заедно с Хонда, получиха по-голяма свобода за развитие с цел по-бързи наваксване на изоставането, което имат спрямо Дукати, КТМ и Априлия.

Жоан Мир: Промените в правилата не помогнаха на Хонда през 2024
Жоан Мир: Промените в правилата не помогнаха на Хонда през 2024

И докато Куартараро признава, че подобренията по мотора са идвали по-бавно от очакваното, за него по-важна е била промяната в манталитета на Ямаха. Тази промяна започна още преди началото на сезона, когато Ямаха привлече бившия инженер на Дукати Макс Бартолини за технически директор.

Аугусто Фернандес става тестпилот на Ямаха
Аугусто Фернандес става тестпилот на Ямаха

„Разбира се, че очаквах подобрението на мотора да е по-бързо, но в първата част на сезона по-важното беше, че ние променихме начина, по който работим, променихме манталитета си. Промените по правилата също помогнаха, според мен. Когато един двигател проработеше, ние го вкарвахме в употреба още в следващото състезание.

„Не трябваше да чакаме моторът да бъде тестван, за да сме сигурни. Ако работеше, ние го ползвахме. Първата половина на сезона беше такава. А във втората успяхме да направим големи стъпки напред в някои аспекти, най-вече с електрониката.

„Старият манталитет вече го няма и поне докато аз съм тук, ще е така. Ако ли не, аз няма да мога да остана. Но ние само се променихме тази година, резултатите ще ги видим в следващите години“, заяви Куартараро.

Куартараро е мислил за раздяла с Ямаха докато е водил в MotoGP
Куартараро е мислил за раздяла с Ямаха докато е водил в MotoGP

Още в началото на годината француизнът избра да подпише нов двугодишен договор с Ямаха, въпреки че по-късно сам призна, че е обмислял да се раздели с марката от Ивата още през 2022 година. А през лятото стана ясно, че от началото на сезон 2025 Ямаха отново ще има сателитен екип в лицето на Прамак, след като през 2023 и 2024 японците разполагаха само с двата си заводски мотора.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички