Порше: Конкурентите ни криха скоростта си преди състезанието

Част от пилотите на Порше обвиниха съперниците на германския производител, че умишлено са крили истинското си темпо в подготовката за „24 часа на Льо Ман“, докато в Порше са давали всичко от себе си още от началото на тестовия ден преди надпреварата.

Именно Порше оглави класирането в края на тестовия ден на пистата „Сарт“, а след това Кевин Естре спечели и полпозишъна за германската марка. В състезанието обаче Порше постепенно изостана и в крайна сметка Порше №6 на Естре, Андре Лотерер и Лорънс Вантоор финишира на четвъртото място, на само секунда от подиума. Порше №5 на Мат Кембъл, Михаел Кристенсен и Фредерик Маковиеки пък остана на шестата позиция, а допълнителния заводски автомобил с №4 на Фелипе Наср, Ник Танди и Матьо Жамине отпадна в неделя по обяд след грешка на Наср в „Индианаполис“.

В следобедните часове в неделя двете останали заводски коли на Порше прекараха известно време начело на колоната, но в последните два часа, когато в Льо Ман отново заваля, те нямаха отговор за скоростта на Ферари и Тойота. Именно това кара Естре и Кристенсен да мислят, че конкурентите на Порше са крили своята истинска скорост до решителните моменти на състезанието.

„Кара ме да се смея. След теста от Тойота казваха, че ако ние не спечелим, ще е защото сме объркали нещо. Но днес те са тези, които объркаха нещата. Ние карахме на пълна газ от първия ден, но не мисля, че те го правеха. Нямахме фалшиви надежди, надявахме се на добро състезание и го имахме. Дадохме всичко от себе си, но не беше достатъчно“, заяви Естре.

Магическо каране на Нилсен в края донесе втора поредна победа на Ферари в Льо Ман
Магическо каране на Нилсен в края донесе втора поредна победа на Ферари в Льо Ман

„Мисля, че другите увеличиха темпото си. Другите ускориха, когато беше важно, а ние карахме на максимума от началото“, каза Кристенсен.

В същото моторспорт директорът на Порше Томас Лауденбах не коментира тактиките на конкурентите на германската марка, но призна, че разпределението на силите в състезанието е било по-различни, отколкото в тренировките и квалификациите.

Победителите в Льо Ман: В един момент не вярвахме, че ще успеем
Победителите в Льо Ман: В един момент не вярвахме, че ще успеем

„Мога да кажа само, че ние следвахме нашата си програма в тренировките. Ние направихме всичко. Сметнахме, че това е правилното и ние показахме на какво сме способни. Ако другите не са го направили, това не е от значение за мен. Ние правим това, което смятаме за правилно, нашата програма е такава. Да, в състезанието нещата бяха по-различни отколкото в тренировките, но това не е проблем за мен“, обясни Лауденбах.

Къде Кадилак загуби победата в Льо Ман
Къде Кадилак загуби победата в Льо Ман

Директорът на програмата на LMDh програмата на Порше Урс Куратъл обясни след финала, че основният недостатък на Порше в Льо Ман е бил мистериозната липса на максимална скорост. А на „Сарт“ тя е много важна заради множеството дълги прави и зони на големи ускорения от ниска скорост.

„Липсваше ни скорост на правите. Това е нещо, което трябва да разберем откъде се появи, от ускорението или ефективността на аеродинамиката, не знам. Не говорихм за голямо изоставане, бяхме с 2-3 км/ч по-бавни, така че не е много. Но в Льо Ман тези разлики стават по-големи, правите тук са по-дълги, отколкото на обикновените писти. Това е нещо, което ние трябва да анализираме“, каза Куратъл.

„Не беше резултатът, който искахме. Гордея се с отбора, тук включвам всички пилот, инженери, механици, всички. Това е връхната точка за нас в WEC и четвъртото място определено не е желаният резултат. Може би ще попитате защо сме едва четвърти – просто не бяхме достатъчно добри, това е.

„Едно или друго стратегическо решение бихме искали да го променим, но това важи за всички. В крайна сметка ние завършихме на 40 секунди от първото място, което за 24-часово състезание е невероятно“, добави Куратъл.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички