В четвъртък Международната автомобилна федерация (ФИА) представи официално новите технически правила, които ще влязат в сила във Формула 1 за сезон 2026.
Напълно очаквано в началото на уикенда за Гран При на Канада темата с новите правила бе една от най-дискутираните в падока на шампионата. Основният тон обаче бе по-скоро негативен, а основните опасения са свързани с теглото, безопасността и цялостното представяне на колите.
ФИА представи по-леките и по-маневрените коли за сезон 2026 във Формула 1
Според шефа на Макларън Андреа Стела те ще са „твърде бавни в завоите, но и твърде бързи на правите“. Джордж Ръсел пък се притеснява, че тези високи скорости на правите ще създадат потенциален риск за безопасността на пилотите на част от трасетата.
Ръсел посочи един потенциален риск за безопасността при новите правила
Този правилник трябва да бъде представен на Световния моторспорт съвет на ФИА за обсъждане следващата седмица преди евентуално да бъде ратифициран на 28 юни. Това обаче не означава, че този правилник ще бъде финалният и промени по него може да има, за да се изгладят притесненията на отборите.
„Дискусии в Световния моторспорт съвет и евентуалното одобрение е само първата стъпка. Това не е финалният правилник, тъй като имаме доста неща, които искаме да дискутираме с отборите. Ние сами осъзнаваме част от техните притеснения свързани с нивата на притискане и скоростта на правите. Но това се неща, които ние знаем, че трябва да бъдат доуточнени.
„Така че да кажем, че между края на месеца и началото на 2025 година, когато отборите ще могат да започнат работата си по новите коли, ние ще свършим още много работа заедно с отборите, ФОМ и всички останали. Надявам се това да доведе до нужните промени, които да бъдат одобрени от Световния моторспорт съвет по-късно през годината“, обясни директорът на състезанията с едноместни болиди във ФИА Николас Томбазис.
От ФИА обясниха защо махат DRS от Формула 1
Гъркът също така сподели мнението си, че част от притесненията на тимовете за представянето на новите коли спрямо сегашните са резонни, но той очаквам щом колите се появят на пистата тези съмнения да изчезнат.
„Смятам, че притесненията са точни, защото хората ги сравняват със сегашните правила и коментират спрямо това, което виждат. Но аз не се притеснявам за нещата, които хората говорят, но ние очакваме да подобрим нещата от гледна точка представянето.
„Точно затова ние поставихме началната летва сравнително ниско, за да можем да надграждаме чрез колаборация с отборите. Да увеличим нивата на притискане всъщност е сравнително лесно.
„Аз рабирам коментарите, но не се притеснявам, че тези коли ще са по-бавни от Формула 2 или нещо подобно. Сигурен съм, че това ще бъде решено на 100% когато финализираме правилата“, заяви Томбазис.