Пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел видя един потенциален риск за безопасността на пилотите във Формула 1 в новите правила за сеозн 2026, които бяха обявени от ФИА вчера.
ФИА представи по-леките и по-маневрените коли за сезон 2026 във Формула 1
Те ще включват активна аеродинамика, която ще позволява на пилотите да свалят ъглите на атака на предните и задните си крила на всяка една права. Това ще доведе до доста по-високи скорости на правите, което според Ръсел ще представлява риск за безопасността на пилотите на доста от трасетата.
Люис Хамилтън смята и новите болиди за твърде тежки
По думите на британеца, който говори пред медиите в Канада, на много от пистите ще бъде възможно да се достигне до скорост от 360 км/ч. В момента това е възможно на доста малко трасета, а сред тях са „Монца“ и „Ерманост Родригес“ в Мексико.
Алонсо вижда едно "невъзможно" предизвикателство в новите правила
„Представянето и поведението на колите ще се промени чувствително. Те ще бъдат много бързи на правите, на повечето писти ще можем да стигаме до 360 км/ч, което е доста впечатляващо. Тогава безопасността ще трябва да бъде подобрена, защото ще е доста щуро да имаме катастрофи с 360-370 км/ч.
„За съжаление историята ни е научила, че за да има промени, първо трябва да се случи нещо. Всеки трябва да си свърши внимателно работата преди въвеждането на тези правила, защото колите ще бъдат много бързи.
„На правите ще имаме много малко притискане, все едно ще летим през въздуха. Представете си, че завали и ние сме с 360 км/ч със сликове на улична писта. Ще има някои доста опасни места, така че това са въпроси, на които трябва да бъде отговорено.
„Ако трябва да сме честни във ФИА са наясно с това и вече действат, разглеждат всички възможни сценарии. Времето ще покаже, но колите вече са много бързи. Къде ще спрем? Ще стигнем ли до 400 км/ч? Имат ли нужда и желаят ли това феновете?
„От гледна точка карането ние искаме най-бързата кола, искаме да усещаме все едно сме в изтребител, а през 2020 и 2021 чувството беше точно такова. Сегашните коли също започват да стават много бързи. Ще бъде жалко да загубим част от това представяне, но от друга страна състезанията трябва да се подобрят с по-малкото притискане и по-малкото мръсен въздух.
„Няма как да имаме всичко в битките. Какво искаме да постигнем? Лично за мен идеалният сценарии би бил да имаме здрави битки между всички отбори и пилоти“, обясни Ръсел.
Снимки: Gettyimages