В началото на миналата седмица бе обявено, че Либърти Медия ще придобие 86% от акциите на Дорна, която притежава търговските права на MotoGP и практически организира целия шампионат.
Официално: Собствениците на Формула 1 купиха и MotoGP
Преди началото на първия състезателен уикенд в кралския клас след обявяването на сделката бе проведена специална пресконференция по повод сделката с Либърти Медия. На нея присъстваха главният изпълнителен директор на Дорна Кармело Еспелета, спортният директор на Дорна Карлос Еспелета и търговският директор на Дорна Дан Росомондо.
Първи думата взе Кармело Еспелета, който е начело на Дорна от 1994 година насам. Испанецът заяви, че тази сделка е страхотна новина за MotoGP, но отбеляза, че Дорна ще продължи да работи като независима компания, въпреки придобиването ѝ от Либърти Медия.
Либърти Медия успокоява феновете на MotoGP
„Миналата седмица ние обявихме много специална новина, а именно фактът, че Либърти Медия придобива 86% от Дорна. Процесът трябва да приключи до края на годината и да бъде одобрен от съответните контролни органи. Докато това се случи ние ще продължим да работи с настоящите акционери.
„Дори и след приключването на сделката Дорна ще продължи да работи като независима компания, която е базирана в Испания и има собствена управленска структура. Ние сме много доволни от тази сделка и се радваме да я споделим на света.
„Много се вълнуваме, че ще работим с Либърти Медия, това ще е перфектната стъпка за еволюцията на MotoGP, тъй като Либърти Медия има страхотно реноме в развитието на спортове. Искам да благодаря на всички в падока, на ФИМ, производители, отборите и пилотите. Много се радвам и вълнувам, че ще приветствам нови фенове, с които да споделяме нашето вълнение за спорта“, заяви Кармело Еспелета.
Той също така беше попитан дали ще има повече състезания извън Европа и заяви, че това ще се случи най-рано през 2027 година.
От Априлия искат по-малко състезания в Испания и Италия и повече на места с пари
„До 2026 година ние ще продължим малко или много както сме сега с малки промени. Ние не можем да имаме повече от 22 състезания и ако искаме да посещаваме нови пазари то ние ще имаме повече състезания извън Европа, но не преди 2027 година“, каза Еспелета-старши.
Неговият син Карлос заяви, че и след придобиването от Либърти Медия Дорна ще продължи да работи по разширяването на глобалния отпечатък на спорта. Той обаче не пропусна да отбележи, че и традиционните фенове няма да бъдат забравени.
Гран При на Арагон остава в MotoGP до 2026 година
„Както вече казахме сделката няма да бъде финализирана преди края на годината. След нея феновете ще могат да очакват много неща, които да очакват. В Либърти не мислят, че в спорта има нещо нередно и ние сме съгласни с това.
„Ние смятаме, че ние имаме страхотен спорт, който сме изградили заедно с настоящите ни партньори. Мисля, че ние ще продължим да работим по инициативите, които вече сме стартирали като промените по формата, които имат за цел да увеличат глобалната аудитория на нашия спорта, но и в същото време да задоволяват традиционните фенове и пазари. Щом сделката бъде завършена не мисля, че ще има големи промените за настоящите фенове“, обясни Еспелета-младши.
За очакваните промени в спорта говори и търговсският директор Росомондо, който се присъедини към Дорна преди година. Бившият вицепрезидент в НБА обясни как той добива представа за желанията на феновете чрез следене на постове в различни социални мрежи.
Бивш вицепрезидент на НБА е новият търговски директор на MotoGP
„Аз осъзнавам какво мислят нашите отдадени фенове за този специален спорт. Аз обичам да чета различни постове в Туитър и Редит, в които виждам какво искат феновете, но същите тези фенове искат да споделят нашия спорт с други хора и аз смятам, че това ще бъде нашият фокус занапред. През последната година аз свърших доста неща, за да продължа работата на моите предшественици по популяризирането на спорта“, обясни Росомондо.
Снимки: Gettyimages