Собствениците на търговските права на Формула 1 Либърти Медия обявиха официално, че са закупили испанската компания Дорна, която на свой ред притежава търговските права на MotoGP. Така Либърти Медия практически вече притежава търговските права за двата най-големи шампионата в света на моторните спортове, съответно на две и на четири колела.
Самата сделка е на стойност 3.5 милиарда евро и след нея Либърт Медия ще притежава 86% от акциите на Дорна. Останалите 14% ще си остана притежание на настоящите собственици. Освен това Кармело Еспелета, който е начело на Дорна от 1994 година насам, ще запази позицията си на главен изпълнителен директор.
„Радваме се, че разширяваме нашето спортно портфолио със закупуването на MotoGP. MotoGP е глобален шампиона с лоялна и ентусиазирана фенска база, завлaдяващи състезания и страхотни възможности за генериране на печалби“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на Либърти Медия Грег Мафей.
„Кармело и неговият екипа са създали страхотен спортен спектакъл, който ние ще можем да закараме до по-голяма глобална аудитория. Бизнесът има страхотна възвръщаемост и ние смятаме да направи спорта по-голяма за феновете, отбори, комерсиалните партньори и всички инвеститори в MotoGP“, добави Мафей.
Все още не е ясно какви точно са плановете на Либърт Медия за MotoGP, но през последните месеци неколкократно се появи информация, че се обмисля общ състезателен уикенд за Формула 1 и MotoGP. В момента двата шампионата споделят общо пет трасета – „Каталуния“, „Ред Бул Ринг“, „Силвърстоун“, „Пистата на Америките“ в Остин и „Лусайл“ в Катар. Напълно е възможно тази бройка да нарасне, след като двата шампионата вече реално имат един собственик.
Либърти Медия ще събира Формула 1 и MotoGP в общи уикенди
Сделката по придобоването на Дорна от страна на Либърти Медия се очаква да бъде финализирана до края на годината.
Снимки: Gettyimages