Много е вероятно отборът на Ред Бул да трябва да свали собствените си лога от колите на Макс Верстапен и Серхио Перес по време на уикенда за Гран При на Сингапур по-късно тази година.
Причината за това е новият закон, който бе приет в азиатската страна, който забранява рекламирането на безалкохолни напитки, за да се предотврати заболеваемостта от диабет сред гражданите на страната. В тази група разбира се спадат и енергийните напитки, сред които е и тази на Ред Бул.
Скоро Ред Бул няма да има място за реклами по колата
Именно този закон може да накара тимът на „биковете“ да свали собствените си лога за състезателния уикенд на „Марина Бей“ през септември. Единственият начин Ред Бул да запази логата си е да убеди властите в Сингапур, че логата не рекламират напитката на Ред Бул, а състезателния отбор. Ако това не се случи, то „биковете“ ще трябва да премахнат своите лога.
Пистата „Марина Бей“ в Сингапур с нова конфигурация от 2023 година
За отборите във Формула 1 не е чуждо да трябва да свалят различни лога съобразно законите в страните, домакини на състезанията. Най-известният случай е този с рекламите на тютюневи изделия, които бяха забранени в немалко страни в началото на 21 век и в тях отборите заменяха логата на своите спонсори с баркодове или други способи.
В последните години най-честосрещано е премахването на лога на алкохолните брандове, които спонсорират не само отделните отбори, а и шампионата като цяло.
Снимки: Gettyimages