Гледай на живо

Стамен Белчев обявява целите на ЦСКА-София в турнира за Купата и в първенството

Щайнер иска по-голямо постоянство от рейс контрола през 2023 година

Щайнер иска по-голямо постоянство от рейс контрола през 2023 година

В началото на 2022 година Международната автомобилна федерация (ФИА) направи няколко промени в рейс контрола на Формула 1, в отговор на полемиките от Гран При на Абу Даби през 2021. Една от големите промени бе заменянето на Майкъл Маси с Нилс Витих и Едурардо Фрейташ, които си поделяхме позицията на състезателен директор в хода на сезон 2022.

Дори и тези промени обаче не предотвратиха наличието на спорни моменти в хода на 2022 година. Сред тях бяха използването на черния флаг с оранжев диск (механична повреда по колата), спазването на границите на трасето, но най-коментираният момент бе от Гран При на Япония, когато на пистата се появи кран след инцидента на Карлос Сайнц в първата обиколка.

ФИА приключи разследването на инцидента с трактора от Гран При на Япония
ФИА приключи разследването на инцидента с трактора от Гран При на Япония

След случилото се на „Сузука“ от ФИА прекратиха ротацията на рейс директорите в останалите четири кръга, в които само Витих ръководеше състезанията. Намеренията на ФИА са през 2023 година отново да има поне двама състезателни директори, поне това заяви президентът на централата Мохамед бин Сулайем по-рано този месец.

Нови рейс директори във Формула 1?
Нови рейс директори във Формула 1?

Едно от желанията на отборите във Формула 1 е през 2023 година да има по-голяма постоянство в решенията на рейс контрола, независимо от това кой е състезателен директор.

От Хаас не са доволни от решенията на ФИА
От Хаас не са доволни от решенията на ФИА

„Има още какво да се свърши, поне според мен – каза ръководителят на Хаас Гюнтер Щайнер в края на миналия сезон. – Определено сега не всичко е както трябва. Аз мисля, че в рейс контрола има какво да се подобри. Видяхме в последните състезания през 2022, че имаше решения, които според мен трябва да се дискутират.“

През миналия сезон отборът на Хаас и по-специално Кевин Магнусен получиха цели три пъти черния флаг с оранжев диск заради отчупени елементи по предното крило. Това принуди датския пилот да направи принудително спиране в бокса от позиции в точките в Канада, Унгария и Сингапур.

В САЩ обаче Фернандо Алонсо бе оставен да се състезава с доста по-счупена кола, след зверския инцидент с Ланс Строл на обратната права, което доведе и до протест от страна на Хаас срещу легалността на болида на Алпин. Първоначално той бе уважен и Алонсо бе наказан с 30 секунди, но в последствие решението бе преразгледано и отменено, защото протестът бе подаден след изтичането на крайния срок за това.

ФИА върна на Алонсо 7-то място от САЩ
ФИА върна на Алонсо 7-то място от САЩ

„Определено бяхме засегнати лошо от черния флаг с оранжев диск, тези решения бяха нелогични. Не трябва да е така. Ние бяхме наказани, след което те промениха правилата. Никой друг не беше наказан по този начин, защото промениха правилата.

„Нашият протест в Остин беше направен защото искахме да покажем, че в системата на ФИА има проблеми и тя не е еднаква за всички. Аз мисля, че рейс контролът можеше да се справи по-добре“, обясни още Щайнер.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти