От Хаас не са доволни от решенията на ФИА

От началото на сезон 2022 във Формула 1 Кевин Магнусен цели три пъти е получава черен флаг с оранжев диск, който го е принуждавал да влезе принудително в бокса на Хаас за отстраняване на повреди по неговия автомобил. И в трите случая ставаше въпрос за отчупена страница на предното крило след контакт с негов съперник с началните обиколки, в случая с Ланс Строл.

И в трите случая това решение на рейс контрола практически развали състезанието на Магнусен, който трябваше да се прощава със солидна позиция, за да влезе в бокса. Първият път когато това се случи той се движеше в топ 10 в Гран При на Канада, където в крайна сметка не взе точки. 

Непосредствено преди лятната пауза в Гран При на Унгария той отново бе привикан в бокса, но тогава не бе в чак толкова добра позиция, тъй като изначало „Хунгароринг“ не бе подходящо за VF-22 трасе. След старта край Будапеща от Хаас представиха доказателства на ФИА, че отчупената страница не представлява проблем и тя няма да изпадна от колата при нормално движение на пистата. 

Дори и това не попречи на рейс контрола отново да привика Магнусен в бокса по време на Гран При на Сингапур миналаат седмица, когато той бе на границата на топ 10. Любопитно е, че единствен датчанинът е получавал черния флаг с оранжев диск през сезона, въпреки че и други пилоти са получавали подобно поражения в хода на сезона.

Точно това решение на Едуардо Фрейтас нагневи ръководителя на Хаас Гюнтер Щайнер, който в навечерието на Гран При на Япония, че тези ходове на ФИА вече са му омръзнали.

„Досадно е защото е напълно безопасно да продължи. Това е едно от тези неща, които ако се случат за първи път си казваш, че просто не са знаели. В Унгария имахме същия сценарии, почти същото счупване и ние показхме това на ФИА. Когато бяхме в Унгария нашият ръководителя на композитния отдел обясни какво може и какво не да се случи при такова счупване.

„Те обаче не научиха нищо отва това, просто пак ни показаха черния флаг с оранжев диск. Това е за трети път, вече ми омръзна. Те имат технически отдел, който да докладва на рейс директора какво е безопасно и какво не, ако знаят какво да гледат де. Те изглежда не знаят“, заяви ексцентричният италианец.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти