Сезон 2023 във Формула 1 може да започне с нови рейс директори, прогнозира испанският вестник Marca, а ако това се окаже истина, то постът на Майкъл Маси, Нилс Витих и Едуардо Фрейташ ще се окаже по-рисков и от този на Матиа Биното.
Маси си тръгна от Формула 1 и след това от ФИА след Гран При на Абу Даби през 2021 след изключително силен натиск срещу ФИА от страна на Мерцедес и Люис Хамилтън. На мястото му дойдоха Витих с опит в DTM и Фрейташ, който пък има огромен опит в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и Льо Ман. Двамата се редуваха на поста в хода на сезон 2022, но не успяха да постигнат по-убедителни резултати в сравнение с Маси, като имаше състезания с грешки и два много сериозни инцидента, които увеличиха сериозно напрежението върху ФИА и рейс директорите.
Първият стана по време на Гран При на Япония, където при жълти флагове Пиер Гасли се размина на пистата с автомобил за евакуация на пострадали болиди. Това успя да разгневи пилотите във Формула 1, да не говорим за Гасли, а рейс директор беше Фрейташ, който пропусна следващите 4 състезания.
Майкъл Маси може да стане шеф на Гран При на Австралия
Но в Щатите дойде ред на Витих да сбърка. Фернандо Алонсо беше наказан след финала, като санкцията беше резултат от протест на Хаас. Алпин обжалва наказанието, първоначално от ФИА решиха, че обжалването е недопустимо, но от френския тим поискаха преразглеждане, представиха нови доказателства и Алонсо си върна 7-ото място.
ФИА: Отборите във Формула 1 може да са 12
Според Marca в случая от Остин вината е на Витих, който неправилно е информирал Хаас, че тимът разполага с един час, за да подаде протеста си след финала, въпреки че в правилата пише 30 минути. И от Алпин използваха това, че протестът на Хаас е подаден извън определения срок, за да оборят санкцията на Алонсо.
Има ли Алонсо интерес към Ауди?
Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем гостува вчера в бивака на рали “Дакар” и репортер на испанския вестник го пита дали двамата рейс директори от 2022 ще останат във Формула 1 и за този сезон, а отговорът на бившия пилот беше кратък: “Не”.
Фрейташ няма да е рейс директор поне до края на сезона
“В момента сме стартирали нов процес. Имаме екип, който обучава хора за позицията рейс директор - коментира по-късно Бин Сулайем. - Не можем да имаме само един директор, трябва да имаме и резервен вариант. Сега подготвяме нови кадри и ви обещавам, че когато са готови, ще ги използваме.”
Снимки: Gettyimages