Директор във Формула 1: ФИА прекали с мерките срещу подскачането

Директор във Формула 1: ФИА прекали с мерките срещу подскачането

От Международната автомобилна федерация са прекалили с мерките срещу подскачането, които ще бъдат въведени във Формула 1 от началото на сезон 2023. Това е мнението на Пат Симъндс, който в момента е един от преките ръководители на спорта, като той се занимава предимно с техническия аспект на нещата.

Припомняме, че от ФИА обявиха няколко промени в техническия правилник след Гран При на Азербайджан миналия юни. Причината за този ход на Централата бяха екстремните стойности на подскачането, които изпитаха част от тимовете в Баку.

От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година
От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година

Най-засегнат бе отборът на Мерцедес, чиито пилоти Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се оплакваха от сериозни блоки в своите гърбове през целия уикенд край бреговете на Каспийско море. След състезанието в Азербайджан дори имаше съмнения, че седемкратният световен шампион ще трябва да пропусне старта в Канада следващата седмица заради проблемите от Баку.

Ще пострада ли Мерцедес от промените в правилата за 2023 година?
Ще пострада ли Мерцедес от промените в правилата за 2023 година?

В отговор на тези притеснения от ФИА обявиха, че за 2023 година страничните ръбове на подовете на колите ще бъдат повдигнати с 25 милиметра. Това обаче доведе до недоволство от част от имовете и в крайна сметка се стигна до компромисните 15 милиметра.

Верстапен: Промените в правилата за 2023 са пресилени
Верстапен: Промените в правилата за 2023 са пресилени

Освен това още в хода на изминалия сезон, по-специално от Гран При на Белгия, бяха въведени временни мерки срещу подскачането. Според тях отборите биха задължение да правят промени по своите настройки, ако колите им подскачаха твърде много по време на тренировките.

ФИА: Не е изненада, че три отбора доминираха при дебюта на новите правила
ФИА: Не е изненада, че три отбора доминираха при дебюта на новите правила

„Мисля, че ФИА реагира пресилено след Баку – каза Симъндс пред германското издание Auto Motor und Sport. – В Баку проблемите бяха най-големи, защото един отбор (Мерцедес) изпробва нещо, което не сработи, след което се оплака публично от проблемите. Ако от ФИА не се бяха намесили то проблемът щеше да се реши от самосебе си, защото повечето отборите вече знаят как да го контролират.“

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички