Гледай на живо

ЕВРО 2024: Швейцария 1:0 Германия /Почивка/

Ще пострада ли Мерцедес от промените в правилата за 2023 година?

Сезон 2022 във Формула 1 бе много разочароващ за отбора на Мерцедес, след като „Сребърните стрели“ завършиха на третото място при конструкторите със само една победа, дошла в предпоследния старт за година в Бразилия. Така доминацията на германския екип от началото на турбо-хибридната ера бе нарушена и те за първи път завършиха сезона без нито една от двете титли.

Основната причина за незадоволителното представяне на Мерцедес бяха проблемите с поведението на W13, които тормозиха Джордж Ръсел и Люис Хамилтън в първата половина от кампанията. В началните стартове за годината именно колата на „Сребърните стрели“ бе най-сериозно засегната от ефекта на подскачането, който постепенно беше решен и темпото на Мерцедес се подобри.

Преди това да се случи обаче от ФИА обявиха, че за 2023 година ще бъдат направени няколко промени в техническите правила, именно заради подскачането. За да бъде намалено то догодина  страничните ръбове на подовете ще бъдат с 15 милиметра по-високо, отколкото бяха през 2022. Първоначалното желание на ФИА бе за 25 мм, но след негативния отзвук от страна на тимовете се стигне до компромисните 15 мм.

От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година
От ФИА защитиха промените в правилата за 2023 година

Освен това ще бъдат въведение и по-строги тестове за гъвкавостта на отделните елементи от подовете. Тяхната цел ще бъде да се предотврати евентуално заобикаляне на минималната височина от страна на различните тимове.

Според експерта на Sky Sports F1 Карун Чандок тази промяна в правилата ще се отрази негативно на Мерцедес, най-вече защото в исторически план „Сребърните стрели“ никога не са имали кола с голяма височина на пода. При предишната генерация на автомобили Мерцедес бе един от тимовете, които използваха коли с малка разлика във височините на предната и задната оси, докато Ред Бул например бяха на другия полюс.

„Догодина има промяна в правилата, която е малка, но не и незначителна за височината на колите. А кой е единственият отбор, който в исторически план не е използвал висока кола? Умовете, които спечелиха всички тези титли между 2014 и 2021 все още са в Бракли и Бриксуърт, но аз не мисля, че за тях ще е лесно да решат този пъзел“, обясни Чандок.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички