По време на лятната пауза във Формула 1 от Международната автомобилна федерация (ФИА) обявиха няколко промени, които ще бъдат направени в техническия правилник за 2023 година. Всички те ще имат за цел да намалят подскачането на колите, което представлява проблем за почти всички отбори и пилоти на стартовата решетка в първата половина на настоящия сезон.
Първата и основна промяна ще включва задължителното повдигане на колите с 15 милиметра, което се очаква да намали силите на прилепяне, които се генерират от подовете на колите. Това увеличение е с 5 милиметра повече от желаното от повечето тимове, но и с 10 по-малко от желанието на ФИА.
![ФИА се захваща с подскачането на колите на “Спа”](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/30072022/d25120b2-a541-4c04-b778-4a6383e61e6f.jpeg?operations=crop(0:170:5472:3248),fit(478:270))
ФИА се захваща с подскачането на колите на “Спа”
Според световния шампион Макс Верстапен, дори и тези 15 милиметра са твърде пресилена мярка от страна на ръководителите на шампионата.
„Ще бъде интересно да видим. В момента не е ясно колко точно това ще повлияе на представянето на различните коли. Според обаче тези промени са малко пресилени. В последните състезания виждаме, как почти всички отбори се научиха да контролират подскачането. Също така, отборът, който натискаше най-много за тези промени (Мерцедес), и той овладя подскачането“, коментира пилотът на Ред Бул преди началото на уикенда за Гран При на Белгия.
Освен повдигането на колите догодина ще бъдат въведени още няколко по-дребни промени, а една от тях ще влезе в сила още на „Спа“ този уикенд. От старта в Ардените ще бъдат прилагани по-строги тестове за гъвкавостта на подовете на всички коли, което също има за цел да намали подскачането, но и да затвори потенциални вратички в правилника, от които са се възползвали част от тимовете преди лятната пауза.