Колко ще остане Мерцедес във Формула 1?

Колко ще остане Мерцедес във Формула 1?

Мерцедес най-вероятно ще остане във Формула 1 дори и след като автомобилната компания започне да произвежда само електромобили, което е планирано да се случи от 2030 година. Сребърните стрели се завърнаха в спорта през 2010 година и установиха доминацията си в новата турбо ера във Формула 1, стартирала през 2014, като едва през 2012 титлата за първи път беше спечелена от пилот, каращ за друг отбор и това беше Макс Верстапен.

След осем поредни световни титли при конструкторите и 7 поредни при пилотите новият сезон започна доста по-трудно за Мерцедес и тимът е в ролята на догонващ, като новият автомобил W13 няма необходимата скорост, за да се борят Люис Хамилтън и Джордж Ръсел за победите.

Големите шефове на Мерцедес планират от 2025 година нататък компанията да инвестира само платформи за изцяло електрически модели, а от 2030 марката да продава само електромобили.

В Мерцедес се радват на битката между Ръсел и Хамилтън
В Мерцедес се радват на битката между Ръсел и Хамилтън

Главният изпълнителен директор на Мерцедес-Бенц Груп Оля Калениус отличи усилията, които полага Формула 1 за намаляване на вредните емисии, които отделя спорта.

Хамилтън се отказа да критикува Мерцедес
Хамилтън се отказа да критикува Мерцедес

“Ние сме решили да поемем по пътя на декарбонизация, това е единственото решение, което можем да вземем, а същото важи и за Формула 1 - обясни Калениус. - Следващите технически правила във Формула 1 ще поставят много сериозен акцент върху електрическото задвижване, а това е ясна заявка, че световният шампионат иска да е неутрален по отношение емисиите на въглероден двуокис.”

Може ли Мерцедес да привлече Верстапен?
Може ли Мерцедес да привлече Верстапен?

Калениус коментира и факта, че във Формула 1 не могат все още да разчитат на изцяло електрическо задвижване.

Тото Волф: Ще умра на Малдивите
Тото Волф: Ще умра на Малдивите

“Автомобилната индустрия не може да предложи батерии за болидите, които да ни осигурят състезание като това в Абу Даби на финала на миналия сезон - обясни Калениус. - Но това, че спортът няма да отделя въглероден двуокис и акцентът върху електрификацията означават, че Формула 1 отговаря на нашите интереси и ние ще останем в световния шампионат, за да се състезаваме.”

Волф: Люис няма да си тръгне заради проблемите на Мерцедес
Волф: Люис няма да си тръгне заради проблемите на Мерцедес

Калениус не пожела да коментира възможността за сливане на Формула 1 и Формула Е за едно съвместно електрическо бъдеще, но направи уговорката, че Формула 1 “винаги ще остане върхът в моторните спортове”.

Според информации от Мерцедес, големите шефове са доволни от посоката на развитие на Формула 1 не само заради по-екологичната й политика, но и заради факта, че има яснота относно разходите плюс нарастващите приходи, а и заради растящата популярност на спорта, най-вече в Северна Америка - изключително важен за марката пазар. Така че след изказването на Калениус прогнозата, че Мерцедес ще остане във Формула 1 и след 2030 година звучи много по-логично. 

Гледайте най-вълнуващите състезания от MotoGP, WRC, NASCAR и Supercars, на живо, само в ефира на MAX Sport.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти