В отбора на световните шампиони от Мерцедес не изключват възможността седемкратният първенец Люис Хамилтън да получи пети двигател с вътрешно горене преди края на сезон 2021 във Формула 1.
Британецът сложи своето четвърто ДВГ от началото на година в Турция миналата седмица, което го прати с десет места назад на стартовата решетка. Слагане на пети подобен компонент обаче ще му донесе санкция от само пет позиции, освен ако тя не бъде придружена и от смяна на други компоненти.
От навлизането на Формула 1 в турбохибридната ера през 2014 задвижващата система е разделена на шест основни компонента. През 2021 пилотите имат право на три ДВГ-та, туброкомпресори, MGU-H и MGU-K и само по две батерии и електроники. Използването на първи допълнителен компонент носи санкция от десет позиции, а всеки следващ само пет. Ако пилот обаче събере 15 или повече позиции като санкция заради смяната на компоненти, той автоматично бива пратен да стартира от дъното на колоната.
Точно това се случи и с основния конкурент на Хамилтън за титлата през 2021 Макс Верстапен, който стартира последен в Гран При на Русия. Нидерландецът не се очаква да има повече подобни санкции в оставащите шест старта, но същото не може да се каже за пилота на Мерцедес. Според ръководителя на световните шампиони Тото Волф, не е изключено преди края на сезона да бъде направена нова тактическа смяна.
„Четвъртото ДВГ може да издържи до края на сезона, но може да настъпи момент, в който да си кажем, че си заслужава да сложим свеж агрегат, защото този ще е рисков. Това е нещо, което ще се решава на момента“, каза австриецът.
В битката за титла Хамилтън изостава с шест пункта спрямо Верстапен шест старта преди края на сезона. Следващата надпревара във Формула 1 за 2021 година ще бъде следващата седмица за Гран При на САЩ на „Пистата на Америките“, на която британецът има пет победи в осем старта.
Снимки: Gettyimages