Гледай на живо

Националите са готови да измият срама от последния мач, на живо от Люксембург с официалната пресконференция и тренировка на "трикольорите"

Оставане на пистата е можело да прати Хамилтън в дъното на точките в Турция

Според главния инженер на тима на Мерцедес във Формула 1 Андрю Шовлин, екипът е взел правилното решение да извика своята звезда Люис Хамилтън в бокса само осем тура преди края на неделната Гран При на Турция.

На изсъхващата „Истанбул Парк“ Хамилтън искаше да изкара цяла дистанция със само един комплект гуми, след като стартира надпреварата от 11-о място заради сменения двигател с вътрешно горене в неговия автомобил. След спиранията на неговите директни съперници малко след средата на надпреварата британецът се бе изкачил до третото място, точно зад своя конкурент за титлата Макс Верстапен. 

Хамилтън: Трябваше или да спрем по-рано, или изобщо да не го правим
Хамилтън: Трябваше или да спрем по-рано, или изобщо да не го правим

Със своите стари гуми обаче той започна да губи време както спрямо лидери, така и спрямо пилотите директно зад него. Именно това накара Мерцедес, след много спорове, да извикат своята звезда в бокса само осем обиколки преди края на състезанието. След своя бокс седемкратният шампион се върна на пистата на петата позиция, зад Серхио Перес и Шарл Леклер, на която и завърши самото състезание. 

Така той загуби само осем точки спрямо Верстапен в спора за титлата, но според Шовлин загубите са можели да бъдат много по-големи.

Пирели: Гумите на Люис нямаше да издържат
Пирели: Гумите на Люис нямаше да издържат

„Ако нещата се бяха стабилизирали в момент, в който го извикахме и бяха останали така до финала щяхме да изгубим позиция спрямо Серхио, но не и спрямо Шарл, който завърши четвърти. Този сценарий щеше да се сбъдне ако нямахме деградация, което очевидно не беше така.

„Калкулациите, които можем да направим сега са на база износването на гумите на Окон, който единствен затвори състезанието без да спира в бокса. Ако приложим същата деградация върху Люис ще видим, че той щеше да загуби доста позиции, щеше да стигне до дъното на точките. На база деградацията той щеше да се бори с Карлос (Сайнц) в последните обиколки.

Хамилтън: Не съм ядосан на Мерцедес, просто страстите взеха връх
Хамилтън: Не съм ядосан на Мерцедес, просто страстите взеха връх

„Тези калкулации обаче не могат да се правят в реално време, защото ти трябва информация от бъдещето“, каза Шовлин пред motorsport.com.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички