Люис Хамилтън заяви след края на вчерашната Гран При на Турция, че той и Мерцедес са избрали възможно най-лошия момент за единственото спиране в бокса на британеца.
Той посети своите механици в края на 50-а от общо 58 обиколки на „Истнабул Парк“ за чисто нови гуми интермедия. С първия си комплект той се бе изкачил до третото място зад съотборника си Валтери Ботас и своя конкурент за титлата Макс Верстапен, след като стартира 11-и заради наказание. Те обаче бяха направили по едно спиране за нови гуми, както бяха сторили и Серхио Перес, и Шарл Леклер, които се движеха зад Хамилтън.
Ботас спечели под дъжда в Турция, но Верстапен е новият лидер във Формула 1
Самият британец губеше темпо спрямо своите съперници със старите си гуми, което накара екипа му да го привика за спиране след няколко обиколки на оспорвани дебати. След своя стоп Хамилтън се върна на пета позиция и след само два тура с новите си гуми влезе във фаза на грейниг, което му коства много и той за малко не загуби и петата позиция от Пиер Гасли. Все пак британецът удържа и взе десетте точки от Турция, но загуби водачеството в шампионата, където изостава с шест пункта спрямо Верстапен.
„Гумите бяха направо гладки и не знаехме колко ще издържат. Винаги се притесняваме за живота им. И в края обаче също не бях много бърз, имах липса на сцепление, не знам защо. Като цяло имах добро усещане, но по някаква причина губех представяне спрямо пилотите около мен. Като гледам сега трябваше или да спрем по-рано, или да останем до края.
„Когато спреш само осем обиколки преди края нямаш време да минеш през фазата на грейнинг на изсъхващата писта. Минах през тази фаза на пързаляне и за малко не загубих четири позиции. Малко е разочароващо, не вече се е случило и няма какво да се направи. Когато бях трети си мислех, че това ще е перфектен резултат на фона на 11-о място на старта. Петата позиция е по-лоша, но можеше да е още по-зле“, каза Хамилтън.
Само един пилот успя да затвори цялата дистанция във вчерашния ден със само един комплект гуми и това бе Естебан Окон. В своя последен тур обаче той тотално загуби темпо и бе с цели пет секунди по-бавен от пилотите около себе си. Все пак победителят от Гран При на Унгария успя да завърши десети и да вземе една точка за тима на Алпин.
Снимки: Gettyimages