Гледай на живо

Пресконференция на новото ръководство на БФ по вдигане на тежести

Пирели: Гумите на Люис нямаше да издържат

От официалния доставчик на гуми във Формула 1 Пирели изразиха своите съмнения, че гумите, с които Люис Хамилтън стартира вчерашната Гран При на Турция са щели да издържат пълната дистанция от 58 обиколки на „Истанбул Парк“.

Седемкратният шампион направи своето единствено спиране за нови гуми интермедия в края на 50-я тур, като преди това в няколко обиколки води спорове със своя екип дали това ще бъде правилният ход. Събраните данни до края на състезанието показват, че това е така, тъй като Естебан Окон, който изкара цялото състезание със само един комплект гуми, бе изключително бавен в последните обиколки.

Хамилтън: Трябваше или да спрем по-рано, или изобщо да не го правим
Хамилтън: Трябваше или да спрем по-рано, или изобщо да не го правим

Последният тур на пилота на Алпин бе с цели пет секунди по-бавен от тези на състезателите около него в колоната. Подобна загуба на темпо щеше да е пагубна за Хамилтън, който след стопа си финишира пети, а можеше да загуби повече позиции ако бе рискувал да завърши надпреварата без минаване през бокса.

„Гледайки гумите след състезанието бих казал, че нямаше да издържат. Всичко щеше да е на крайния лимит. Износването на гумите, особено в края на състезанието те на практика караха само на тяхната конструкция, без грайфер. Беше много опасно да натискат лимита толкова. В същото време напълно разбирам желанието им да максимизират своя резултат от всяко състезание. 

Ботас спечели под дъжда в Турция, но Верстапен е новият лидер във Формула 1
Ботас спечели под дъжда в Турция, но Верстапен е новият лидер във Формула 1

„Всяка кола е различна и съответно нивата на износване са различни, това също зависи и от това колко натискаш в състезанието. Малко или много всички гуми имаха разкрити части от вътрешната конструкция, не само от колата на Окон, повечето коли, които спряха в последните десет обиколки.

„Знаем, че асфалтът в Истнабул е по-абразивен и дава повече сцепление спрямо миналата година. Самата писта не беше суха, но абразивността се усещаше. Всичко беше наистина на лимита. Казах на нашите инженери да предупредят отборите да сменят гумите, защото оставането до края без смяна беше много рисков ход“, коментира ръководителят на италианската компания Марио Исола.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички