Ето така новият Volkswagen ID.3 отговаря на въпроса: Ще стигне ли до морето?

Ето така новият Volkswagen ID.3 отговаря на въпроса: Ще стигне ли до морето?

Широко разпространеното схващане, че електромобилите са подходящи и практични преди всичко в градски условия вече е отживелица и новият ID.3 на Volkswagen е ярък пример в тази насока. На първо място сред предимствата на ID.3 по отношение на широкия диапазон от приложения и начини на употреба безспорно трябва да се спомене необичайно богатата гама от комбинации по отношение на задвижването.

Върховото изпълнение на ID.3, разполага с максимална мощност 150 кВт (204 к.с.) и капацитетът на акумулаторната батерия достига 77 кВтч – изключителен енергиен потенциал, с който електромобилът може да измине до 550 км. Ето така новият ID.3 отговаря на често задавания въпрос в България: Ще стигне ли до морето?

ID.3 е наличен и във версия, която разполага с акумулаторна батерия с капацитет 58 кВтч, достатъчна за изминаване на до 420 км., и с мощност 150 кВт (204 к.с.).

Базовата версия на ID.3, която ще бъде налична за клиентите в страната по-късно през 2021 година, ще използва акумулаторна батерия с капацитет в размер на 45 кВтч и ще може да измине до 330 километра с едно зареждане по изискванията на стандарта WLTP. Очаква се и вариант с мощност от 107 кВт или 146 к.с.

Благодарение на интерактивните асистиращи системи, способността за рекуперация и останалите функции за ефективно използване и оползотворяване на излишната енергия, водачът на ID.3 е максимално улеснен в поддържането на оптимален по отношение на енергопотреблението стил на шофиране, при който заложеният от производителя пробег вече не е просто пожелание или празно обещание, а жива реалност на пътя.

Нещо повече – опирайки се на помощта на модерните асистиращи системи, почитателите на икономичното шофиране в ID.3 имат напълно реалистични шансове да преминат отвъд границите на пробега по WLTP дори и с обичайните за всяко семейно пътешествие пътници и багаж, които по принцип не са заложени в изискванията на стандарта.

Разбира се, изминаването на дълги разстояния изисква определен стил на шофиране с добра преценка на пътната ситуация и използване на всички възможности на профила и релефа на маршрута за икономия и възстановяване на енергията. За щастие, ID.3 предлага мощна функция за рекуперация, възможност за движение по инерция с минимални загуби от съпротивление и вътрешно триене, както и пълна интеграция на електронните системи за контрол на задвижването, поведението и навигацията.

Една от характерните особености и предимства на новия ID.3 например е способността му да разпознава различните видове кръстовища и знаците за ограничение на скоростта самостоятелно и съответно да намалява скоростта без необходимост от намеса от страна на водача, който получава пълна информация за енергопотреблението и оставащия пробег в реално време и може да съобрази маршрута и евентуалните спирки по него с наличната мрежа от зарядни станции.

А ако се наложи да заредим по пътя?

Зарядната инфраструктура се разширява непрестанно с усилията на държавата, общините и специализираните в тази област частни компании. Съществуват редица европейски програми за поощряване на развитието на мрежата, която междувременно има точки на цялата територия на страната, част от които бързозарядни.

Освен от стандартната домакинска електрическа мрежа и домашните стенни зарядни модули, всички версии на ID.3 могат да се зареждат и на обществени станции с променлив, прав и трифазен ток. При използване на бързозарядна станция със 100 кВт например, вариантът на ID.3 Pro с най-голямата акумулаторната батерия с капацитет 77 кВтч може да набави необходимата за изминаване на около 290 километра енергия само в рамките на 30 минути – достатъчно време да изпиете едно кафе и да се освежите преди да потеглите без притеснения към която точка на страната пожелаете…

Следвай ни:

Още от Автомобили

Виж всички