Последните технологии на Volkswagen за новия Golf Variant

Последните технологии на Volkswagen за новия Golf Variant

Eлектрифицирана ефективност. Гамата от задвижващи агрегати при новия Golf Variant ще включва двигатели на бензин (TSI), дизел (TDI), природен газ/метан (CNG) и mild хибридни варианти на задвижване. Всички бензинови и дизелови двигатели използват системи за директно впръскване на гориво и принудително пълнене с турбокомпресор. След лансирането на пазара на всички двигатели в гамата, диапазонът на мощността ще се простира от 66 кВт (90 к.с.) до 147 кВт (200 к.с.). За моделите с предно предаване е разработена и нова, високоефективна 6-степенна механична предавателна кутия, която позволява допълнително намаляване на емисиите на CO2. Всички двигатели в гамата на новия Golf Variant и Golf Alltrack отговарят на изискванията на нормата за емисии Euro 6d-ISC FCM.

Бензинови двигатели TSI. TSI двигателите на новия Golf Variant са оборудвани с филтър за твърди частици и се предлагат във варианти с максимална мощност 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.). Към тях през следващата година ще се присъедини и вариантът TGI на сгъстен природен газ.метен и мощност 96 кВт (130 к.с.). При версията с максимална мощност 110 к.с. за първи път в Golf Variant се използват 1.0-литров трицилиндров двигатела, а при TSI двигателите с мощност 130 к.с. и 150 к.с. става дума за 1,5-литрови двигатели със система за активно управление на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management). Всички двигатели с мощност до 130 к.с. използват високоефективния работен цикъл на Милър (TSI Miller) и принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия VTG. В рамките на стандартното оборудване двигателите TSI се предлагат в комбинация с 6-степенна механична предавателна кутия. Вариантите със 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG са с мощност от 110 к.с. нагоре и използват mild хибриднo задвижванe eTSI с 48 V. Версия eTSI със 110 к.с. също се предлага за клиентите.

Mild хибридно задвижване eTSI. Версиите eTSI с бензинови двигатели в състава на mild хибридни системи за задвижване се предлагат за първи път в Golf Variant. Съчетанието от ремъчен стартер-генератор с 48 V, литиево-йонната акумулаторна батерия с 48 V и последното поколение авангардни, високоефективни TSI агрегати осигурява перфектна динамика и едновременно с това спомага за значително намаляване на разхода на гориво. Вариантите с mild хибриднo задвижванe ще се предлагат с нива на мощност 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.), като всички eTSI версии разполагат с мощна рекуперативна функция за оползотворяване на излишната енергия при спиране. Електрическата система с напрежение 48 V дава и възможност за движение по инерция при напълно изключен двигател с вътрешно горене. Пълното му отцепване с помощта на 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG снижава допълнително съпротивлението и спомага за икономията на гориво. Рестартирането на двигателя при mild хибридната система с 48 V е значително по-удобно, а версиите eTSI се отличават и с изключително добра динамика при потегляне благодарение на възможността за добавяне на допълнителен въртящ момент чрез електрическата „boost” функция.

Системата с напрежение 48 V се използва в рамките на силовия тракт в допълнение към стандартната бордова мрежа с напрежение 12 V в автомобила. Със своите проводници със сравнително малко сечение (и съответно ниско тегло на кабелните връзки), системата позволява преноса на големи количества електроенергия, с което спомага за по-ефективен процес на рекуперация при намаляване на скоростта и спиране. Съхраняваната в литиево-йонната акумулаторна батерия с 48 V енергия се използва както за захранването на бордовата електромрежа с 12 V и свързните с нея консуматори в автомобила, така и за задвижване на ремъчния стартер-генератор с 48 V на mild-хибридната система. Той на свой ред съвместява ролите на алтернатор, стартер и малък, лек тягов електродвигател, който за кратко, но незабавно и ефективно увеличава въртящия момент при потегляне. Тягата на агрегата се предава чрез ремъчната предавка. Стартер-генераторът се използва и за почти неусетното стартиране на двигателя с вътрешно горене, който по време на движение остава изключен винаги и толкова дълго, колкото е възможно.

Дизелови двигатели TDI. Турбодизеловите двигатели с директно впръскване на новия Golf Variant са разработени наскоро от инженерите на Volkswagen. Двата 2,0-литрови TDI агрегата се предлагат във версии с максимална мощност 85 кВт (115 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.) и могат да се поръчат в комбинация както с механична предавателна кутия, така и с DSG трансмисия. За Golf Alltrack Volkswagen ще предложи и TDI агрегат с мощност 147 кВт (200 к.с.), съчетан стандартно със 7-степенната DSG трансмисия с два съединителя.

Ефективността на TDI двигателите е значително оптимизирана с цел намаляване на емисиите на CO2 при едновременно подобряване на пъргавината и динамичните показатели. Благодарение на новата SCR система за селективна редукция с двукратно впръскване (Тwin dosing) на добавката AdBlue®, емисиите на NOx са значително намалени. При нея се използват два последователно разположени в изпускателната система SCR катализатора, всеки от които разполага с отделно устройство за впръскване на добавката AdBlue®. Първият SCR катализатор е разположен близо до двигателя и достига оптималната си работна температура малко след стартиране, което спомага за изключително бързо снижаване на емисиите на NOx. Разположението му в близост до двигателя е от полза и при режими на движение с ниско натоварване. Вторият SCR катализатор е по-назад в изпускателния тракт и е монтиран в долната част на каросерията на автомобила. Поради по-голямото  разстояние до двигателя, температурата на потока от газове на входа на втория катализатор може да бъде с до 100° C по-ниска и в резултат на това SCR катализаторът е особено ефективен в режим на високо натоварване – движение с висока скорост на магистрала или теглене на прикачни товари. Така независимо от режима на работа на двигателя, двойното дозиране на добавката AdBlue® гарантира, че един от двата SCR катализатора винаги работи в оптималния за него температурен диапазон. Това на свой ред повишава ефективността на процеса на последваща обработка на азотните окиси, при която те се трансформират в напълно безвреден азот и водна пара.

Преглед на задвижващите системи, които се предлагат от момента на пазарната премиера

1.0 TSI/eTSI с мощност 81 кВт и DSG трансмисия. Версията 1.0  eTSI със 110 к.с. се задвижва от трицилиндров бензинов двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор, съчетан със 7-степенна DSG трансмисия (DQ200). Той разполага със същата максимална мощност от 81 кВт като конвенционалната версия TSI със същата мощност, но при последната не се използва mild-хибридна технология с 48 V.  DSG версията е налична за клиентите на модела. Максималният въртящ момент от 200 Нм също е идентичен с този на TSI и е на разположение в диапазона от 2000 до 3000 об/мин. Golf Variant 1.0 eTSI ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,6 секунди и постига максимална скорост от 202 км/ч, а комбинираният разход на гориво (NEDC) от 4,5 до 4,3 л/100 км при тази версия е много нисък.

Бензиновата офанзива е допълнена от вече познатите от хечбек версията 1,5-литрови двигатели със система за активно управление на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management) с мощност 130 к.с. и 150 к.с. Вариантите със 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG използват mild хибриднo задвижванe eTSI с 48 V.
 
2.0 TDI с мощност 85 кВт. С максималната си мощност от 115 к.с., TDI е един от най-екологичните двигатели в своя клас в световен мащаб благодарение на системата за двойно впръскване (Тwin dosing) на добавката AdBlue®. Грижата за околната среда е съчетана и с превъзходни динамични характеристики – при това ниво на мощността Golf Variant 2.0 TDI с 6-степенна механична предавателна кутия постига максимална скорост от 202 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 10,5 секунди. Съществен принос за комфортното и динамично поведение на модела има и високият максимален въртящ момент на TDI агрегата от 300 Нм (от 1 600 до 2 500 об/мин). Четирицилиндровият турбодвигател постига максималната си мощност между 3 250 и 4 000 об/мин, а комбинираната стойност на разхода на гориво според стандарта NEDC е между 4,0 и 3,9 л/100 км.

2.0 TDI с мощност 110 кВт и DSG трансмисия. Максималната мощност от 150 к.с. при TDI двигателя на Golf Variant се постига между 3500 и 4000 об/мин, като при тази версия на мощността 7-степенната DSG е част от стандартното оборудване от момента на пазарната премиера. Впечатляващият максимален въртящ момент от 360 Нм се постига в диапазона между 1600 и 2750 об/мин. Също както и версията TDI с мощност 115 к.с., версията със 150 к.с. използва система за двойно впръскване на добавката  AdBlue® (Тwin dosing). Golf Variant 2.0 TSI DSG достига максимална скорост от 223 км/ч и се ускорява от място до 100 км/ч само за 8,7 секунди, а комбинираният разход на гориво (NEDC) при него е между 4,1 и 4,0 л/100 км.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти