Независимо от предизвикателната пазарна среда през последната година, компанията е успяла да достави около 5,328 милиона автомобила с марката Volkswagen и всички видове задвижване на клиенти по целия свят. Този показател бележи спад с около 15% в сравнение с постигнатото през предходната година. През месец декември марката демонстрира уверен финален спринт към края на годината и успя да достигне близо до много добрите месечни показатели от предходната година, регистрирайки минус от едва два процента.
ID.3 се изкачи директно до челната позиция в класацията по продажби в много европейски страни
Volkswagen Леки автомобили представи на пазара общо девет нови електрически и plug-in хибридни модела през 2020 година. Тази стъпка доведе дела на BEV и хибридните превозни средства до 12,4% от общия обем на продажбите на марката в Европа – много впечатляващ ръст на фона на 2,3% по същия показател през 2019 година. Най-популярният модел от новите попълнения в гамата е ID .3 с 56 500 реализирани бройки (въпреки че моделът излезе на пазара едва през месец септември) последвано от e-Golf2 с около 41 300 продадени екземпляра и Passat GTE3 с приблизително 24 000 продажби.
През цялата 2020 година от ID.3 са поръчани около 68 800 броя, над 56 500 от които вече са доставени на своите собственици – от тях около 14 400 клиенти в Германия. „С ID.3 наистина ударихме в десятката“, сподели Целмер. „Въпреки че новият модел бе представен едва през втората половина на годината, той почти веднага се нареди на върха в ранглистата по продажби в много страни.“
Всъщност през декември ID.3 е най-продаваният BEV електромобил на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия, докато в Швеция ID.3 е въобще най-продаваният автомобил (независимо от вида на задвижването) през декември 2020 година. На пазарите в Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили успя да се изкачи на първо място по продажби на електромобили BEV през 2020 година като цяло с пазарен дял от 23,8% в Германия и 23% в Холандия.
Пробивът в развитието на електрическата мобилност беше очевиден и на германския пазар на фирмени автомобили и автомобили за големи автопаркове, където делът на поръчките на BEV електромобили и PHEV (Plug-in хибриди) се увеличи до общо 22%. За сравнение, през 2018 година размерът този дял бе около 2% през 2018 година и около 5% през 2019 година.
Новите ID.4 и plug-in хибридни модели ще осигурят допълнителен тласък на продажбите през 2021 година
Следвайки отблизо примера на ID.3, марката представи и втория изцяло електрически модел на Volkswagen в лицето на ID.44. Това е първият „световен електромобил” на марката и напълно в крак с пазарните тенденции и изискванията на клиентите в качеството си на представител на SUV класа - делът на SUV моделите в общия обем на продажбите на марката Volkswagen в световен мащаб бележи ръст от 29,8% през 2019 година до 34,8% през 2020 г одина. Клаус Целмер заяви, че „През 2021 година се планира увеличение на пазарния дял в световен мащаб." В допълнение към хибридната офанзива, започнала през 2020 година, тласък в тази насока несъмнено ще дадат и новите BEV електромобили.
Преглед на продажбите на марката Volkswagen Леки автомобили:
1ID.3 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 15.4 –13.5, комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0; клас на енергийна ефективност: A+
2e-Golf – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 13.8 – 12.9 комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0; клас на енергийна ефективност: A+
3 Passat GTE – комбиниран разход на гориво в л/100 км (NEDC): 1.5 –1.4; комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км: 14.2 – 13.8; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 34 – 32; клас на енергийна ефективност: A+
4ID.4 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 16.9 –16.2 комбинирани емисии на CO2 в г/км: 9; клас на енергийна ефективност: A