Въз основа на наличните към момента предварителни данни, през 2020 година постигнатите от Volkswagen Леки автомобили стойности по отношение на емисиите на CO2 са значително по-ниски от амбициозните европейски цели. Емисиите на CO2 на парка от нови автомобили на марката, реализирани през същия период, са с около шест милиона грама под заложената в закона целева норма. Средното ниво на емисиите на CO2 на продадените през 2020 година в Европейския съюз нови превозни средства е в размер на 92 г/км при заложено от закона гранично ниво за марката от 97 г/км CO2. В резултат на това емисиите на CO2 отбелязват значителен спад в размер на 22% в сравнение с предходната година.
В периода между 2020 и 2024 година компанията ще инвестира повече от единайсет милиарда евро в развитието на електрическата мобилност, ще трансформира допълнителни производствени мощности като завода в Емден (Германия) и в Чатануга (САЩ) след заводите в Цвикау и Дрезден и има намерение към 2025 година да представи на пазара 20 нови модела с изцяло електрическо задвижване. „Искаме да изведем Volkswagen до позицията на най-атрактивната марка в сферата на устойчивата мобилност. Следваме неотклонно тази цел с нашата програма “Way to Zero” и възнамеряваме да влеем още нова енергия в марката и в бъдеще“, допълни Брандщетер. През настоящата финансова година Volkswagen ще разшири своята продуктова гама на основата на модулната технологична платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) и така ще позволи новите модели с изцяло електрическо задвижване ID.41, ID.4 GTX2 и ID.52 да отбележат поетапно своите пазарни премиери на пазарите по цял свят.
С началото на електрическата офанзива през изминалата година, марката Volkswagen вече има зад гърба рекорден брой доставени до крайни клиенти електрически превозни средства – общо 212 000 автомобила. С реализираните през 2020 година продажби от 134 000 екземпляра, делът на моделите с изцяло електрическо задвижване в сравнение с предходната година се е утроил. 56 500 от тях се падат на напълно електрическия ID.33, който бе и най-продаваният през месец декември 2020 година BEV (Battery Electric Vehicle) на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия, а в Холандия това постижение бе реализирано три месеца подред. През месец декември 2020 година ID.3 бе и най-продаваният автомобил на пазара в Швеция въобще – в абсолютни числа и независимо от вида на задвижването. В Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили също успя да се изкачи на първото място по продажби на изцяло електрически превозни средства (BEV) през 2020 година като цяло - съответно с дял от 23,8% на пазара в Германия и 23% в Холандия.
Окончателното потвърждение на изпълнението на заложените стойности на емисиите в производствената гама на автомобилните производители от страна на Европейската комисия следва да бъде обявено на по-късна дата.
1ID.4 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 16.9 –16.2 комбинирани емисии на CO2 в г/км: 9; клас на енергийна ефективност: A
2Концептуален модел
3ID.3 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 15.4 –13.5, комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0; клас на енергийна ефективност: A+