"От питлейна": Единствената кола, с която Ален Прост катастрофира, е и най-скъпата му

"От питлейна": Единствената кола, с която Ален Прост катастрофира, е и най-скъпата му

Ален Прост несъмнено е един от най-великите пилоти във Формула 1, и то не само заради броя на титлите си (4), които са по-малко единствено от тези на Михаел Шумахер (7) и Хуан Мануел Фанджо (5).

На 20 години той привлича погледите на големите фигури във Формула 1 по време на тестове на френската писта "Пол Рикар", където името му се разнася бързо, след като записва рекорд за обиколка. Той го прави пред погледите на специално жури, чийто председател е самият Кен Тирел - един от най-отдадените хора във Формула 1 и собственик на едноименния тим.

Преди обаче да стане професионален пилот във Формула 1 и лице, на което милиони да завиждат, мразят или стискат палци; да запише 51 победи срещу икони като Аертон Сена, Найджъл Менсъл и Ники Лауда и да стигне до големите пари той е обикновено момче с мечтата за вземе книжка и да си купи кола. Това все пак не идва наведнъж, а първите месеци след като вече има законното позволение да управлява автомобил заема този на родителите си - Renault R4.

"Първата кола, която си купих със собствени пари бе Opel Kadett, но не обикновен, а Kadett GT, което бе почти рали автомобил", спомня си с днешна дата четирикратният шампион с Макларън и Уилямс. "Това беше колата, за която мечтаех – жълто-черна и перфектна. Това обаче беше и първата и единствена кола, която ударих, но си я купих сам, поддържах си я сам и това беше най-важното нещо за мен тогава".

Още от Моторни спортове

Виж всички