Роден през 1962 година в Рим, той от малък открива страстта си към автомобилите. Както казва за самия себе си "Аз съм роден с любовта си към автомобилния спорт". На 9 годишна възраст намира един изоставен Fiat, който боядисва и прави годен за употреба, и така започва всичко. На 19 годишна възраст спортният директор на Lancia Чезаре Фиорио го кани в тима на Lancia за "24-те часа на Дайтона". Тази победа е последвана веднага от ангажимент за Льо Ман.
Кариерата му преминава през различни шампионати, включително и Формула 1, където е трети пилот в тима на Макларлън през 1988 г. като се състезава редом до Ален Прост и Аертон Сена. Малко след това кара за Бенетон и Скудерия Италия. Големият успех обаче идва в състезанията с туристически автомобили, където го ангажира BMW.
В края на 1993 г. Пиро се разделя с BMW, но отношенията с тима са толкова добри, че Чарли Лам от Schnitzer му казва, че голям производител се завръща в автомобилния спорт. Дава му телефонен номер и както разказва Пиро, за пръв път чува името един човек, на който се обажда - Доктор Улрих.
Така започва кариерата на Емануеле Пиро в Audi, която продължава повече от 15 години. В началото италианецът кара туристически автомобили и печели титли в шампионатите на Италия и Германия. В края на 1997 г. е извикан в Инголщадт, където го посвещават в тайната: марката с четирите кръга се подготвя за състезанието за издържливост "24 часа на Льо Ман".
Пиро участва в подготовката от самото начало. Третото и четвърто място в надпреварата през 1999 г., при първото участие на Audi, надминават и най-смелите очаквания на екипа. Следва уникалната серия от победи, включително и първата на автомобил с дизелов двигател. През по-голямата част от кариерата си с Audi Емануеле Пиро участва и в American Le Mans Series - ALMS. Печели шампионата два пъти - през 2001 и 2005 г. Последното му състезание с екипа е на Лагуна Сека през 2008 г. В самия край на състезанието е изпреварен от Марко Вернер, който печели.