Норис прати Пиастри и Верстапен в нокдаун след перфектен уикенд в Бразилия

Ландо Норис прати съотборника си Оскар Пиастри и Макс Верстапен в нокдаун в битката за титлата във Формула 1 през 2025 година, след като спечели своята втора поредна и общо седма победа за сезона, триумфирайки в Гран При на Сао Пауло.

Британският пилот на Макларън практически контролираше събитията от старта до финала на „Интерлагос“ и се опази от целия хаос, който настъпи зад него. В този хаос до второто място стигна Андреа Кими Антонели, който във финалните обиколки трябваше да се отбранява от стартиралия от пит-лейна Верстапен.

Нидерландецът направи едно сензационно каране, за да повтори постижението на Себастиан Фетел от Абу Даби 2012, когато германецът също завърши трети, след като стартира от алеята пред боксовете. Четирикратният световен шампион стори това, въпреки че направи цели три спирания в бокса, а почти всички други пилот спряха по два пъти.

Четвърти завърши вторият пилот на Мерцедес Джордж Ръсел, който подобно на съотборника си Антонели трябваше да се отбранява в последните обиколки, но от Пиастри, който в крайна сметка остана пети. Състезанието на австралиеца беше компрометирано от едно 10-секундно наказание, което той получи заради предизвикания от него инцидент с Антонели и Шарл Леклер след рестарта след колата на сигурността в началото на шестата обиколка.

Шести след второ поредно много силно каране завърши пилотът на Хаас Оливър Беарман, а седми след един изключително дълъг стинт от над 50 обиколки със средно твърдите сликове остана Лиам Лоусън с Рейсинг Булс. Зад новозеландеца зоната на точките допълниха неговият съотборник Исак Хаджар, Нико Хюлкенберг и Пиер Гасли.

В генералното класиране след втората си поредна победа Норис отвори аванс от 24 точки пред Пиастри три кръга преди края на сезона. Трети с пасив от 49 точки се движи Верстапен, който ще се нуждае от чудо, за да спечели петата си поредна световна титла.

Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Сао Пауло

При конструкторите Мерцедес се откъсна на 32 пункта в битката за второто място зад шампионите от Макларън. А след двойното отпадане на пилотите на Ферари на третата позиция вече е екипът на Ред Бул, който изпревари с четири точки Черните кончета.

Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Сао Пауло

Сезон 2025 във Формула 1 продължава след две седмици с Гран При на Лас Вегас. Състезателният уикенд в Града на греха ще даде начало на серията от три поредни състезания, с които ще бъде сложен край на битката за титлата през 2025. След старта във Вегас керванът ще са насочи към Близкия изток за надпревари в Катар и Абу Даби.

Най-интересното от Гран При на Сао Пауло във Формула 1:

Старт - Въпреки меките си гуми Антонели не успя да направи достатъчно добро потегляне, с което да притисне Норис в спринта до първия завой. Така Норис запази лидерството пред Антонели, Леклер и Пиастри.

1/71 - Представителят на домакините Бортолето се удари в стената на десетия завой, което го извади от състезанието.

2/71 - Кола на сигурността! Заради инцидента на Бортолето състезанието беше неутрализирано с колата на сигурността. В момента, в който това се случи, Хамилтън се появи в кадър със счупено предно крило. Преди това британецът беше направил много слаб старт, в който загуби няколко позиции от 13-тото си място на старта.

От повторенията се видя, че пилотът на Ферари се е докоснал с Колапинто с висока скорост на старт-финалната права в края на първия тур.

4/71 - Зад колата на сигурността Норис водеше пред Антонели, Леклер, Пиастри, Хаджар, Лоусън, Ръсел, Беарман, Гасли и Хюлкенберг, които оформяха топ 10.

5/71 - Рестарт! Трасето беше почистено след инцидента на Бортолето и надпреварата беше възобновена.

6/71 - Отличен рестарт за Норис, който запази първото място, а зад него Антонели беше притиснат от Леклер и Пиастри, който спря много късно от вътрешната страна и докосна Антонели, който се завъртя и удари Леклер, което прати монегаска в зоната за сигурност с повреда в предното ляво окачване.

7/71 - Виртуална кола на сигурността! Заради паркирания болид на Леклер в края на обратната права състезанието отново беше неутрализирано. След карамбола на рестарта Норис водеше пред Пиастри, Антонели, Хаджар, Лоусън, Ръсел, Беарман, Гасли, Албон и Алонсо, които бяха в топ 10, а Верстапен вече беше стигнал до 13-тото място. В края на обиколката обаче нидерландецът спря в бокса за нови гуми, а от Ред Бул му казаха, че данните са показали, че той има спукана гума и това е причината за това ранно спиране.

9/71 - Рестарт! Пиастри се доближи до Норис непосредствено преди оттеглянето на виртуалната кола за сигурност и помисли за атака в първия завой, но се отказа. От Мерцедес казаха на Антонели, че данните показват, че колата му е наред след контакта с Пиастри по-рано.

11/71 - След две пълни състезателни обиколки Норис се беше откъснал на 1.6 пред съотборника си Пиастри, а Антонели се движеше на 1.4 зад австралиеца.

12/71 - С помощта на DRS на обратната права Ръсел се изкачи на четвъртото място, изпреварвайки Хаджар.

13/71 - Много късна атака на Беарман срещу Лоусън в спирането за първия завой, която позволи на пилота на Хаас да вземе шестата позиция от своя съперник, а точно пред него се движеше и вторият пилот на Рейсинг Булс - Хаджар.

14/71 - Междувременно след непредвиденото си спиране в бокса Верстапен отново беше започнал да си проправя път през колоната и беше достигнал до 14-тото място, точно зад съотборника си Цунода.

15/71 - Напълно очаквано Цунода не затрудни Верстапен и пропусна световния шампион пред себе си.

16/71 - Междувременно в челото Норис вече се беше откъснал на 3.0 пред Пиастри, който точно в този момент беше санкциониран с 10 секунда за инцидента с Антонели и Леклер по-рано.

17/71 - Още една позиция напред за Верстапен, който се справи с Хюлкенберг в първия завой. Следващата цел пред пилота на Ред Бул беше Алонсо, който беше непосредствено пред него.

18/71 - Верстапен имаше нужда от само една атака, за да изпревари Алонсо, а нидерландецът спечели още две позиции след спиранията в бокса на Беарман и Сайнц.

20/71 - Верстапен напредна с още три позиции след спиранията в бокса на Хаджар, Лоусън и Гасли. Точно преди нидерландеца се движеше и Албон.

21/71 - Без проблеми за Верстапен срещу Албон и световният шампион влезе в топ 5, след като стартира от алеята пред боксовете. В края на обиколката Антонели посети механиците на Мерцедес за смяна на меките си гуми. Италианецът премина към средно твърдите сликове и се върна на пистата на 11-тото място, на 2.4 зад Строл.

25/71 - В челото авансът на Норис пред Пиастри беше достигнал 5.6, а на 6.7 зад австралиеца се движеше и Ръсел, който водеше с 6.8 пред Верстапен. По-назад след спирането си в бокса Антонели вече беше достигнал до седмото място, възползвайки се от свежите си гуми в ден, в който деградацията изглеждаше много висока.

29/71 - Две изпреварвания в рамките на обиколка за Антонели, който първо изпревари Хюлкенберг, а след това и Албон, за да се върне в челната петица. Италианецът се движеше на 7.5 зад Верстапен.

30/71 - Норис се насочи към пит-лейна за смяна на гуми и премина към меките сликове, което подсказваше, че британецът смята да прави две спирания в бокса. След стопа си Норис се върна на пистата на четвъртото място, на 1.9 зад Верстапен.

33/71 - С много по-свежите си гуми Норис настигна за нула време Верстапен и го изпревари с помощта на DRS на старт-финалната права, за да се изкачи на третото място на 4.9 зад Ръсел, който на свой ред се движеше на 8.9 зад Пиастри.

34/71 - От Макларън попитаха Пиастри как усеща сцеплението с идеята той да премине към твърдите гуми при своето спиране в бокса, но което австралиецът просто каза, че засега средно твърдите сликове се усещат добре. В същото време Верстапен и Ръсел посетиха своите механици и се върнаха на пистата съответно седми и 12-ти. Ръсел премина към меките гуми, а Верстапен отново заложи на средно твърдите.

38/71 - Временният лидер Пиастри се отправи към бокса и изтърпя наказанието си от 10 секунди. Австралиецът премина към меките сликове и се върна на пистата на осмото място зад Верстапен, Гасли и Лоусън.

В същото време Хамилтън се прибра в гаража на Ферари и преустанови участието си днес. Британецът се оплакваше от сериозни проблеми с поведението на своя автомобил в резултат на пораженията, които той получи в самото начало, когато освен с Колапинто, той се докосна и със Сайнц.

42/71 - Малко преди да бъде настигнат от Верстапен, Беарман се отправи за втори път към механиците на Хаас, с което освободи пистата пред световния шампион и движещия се на 4.3 зад него Пиастри.

47/71 - Второ спиране в бокса от второто място за Антонели, който отново заложи на средно твърдите сликове. Италианецът се върна на пистата на шестата позиция, на 2.2 зад Лоусън.

48/71 - Ръсел последва Антонели при механиците на Мерцедес и също заложи на средно твърдата смес за финалната си серия от обиколки. Британецът се върна на трасето на 2.7 зад своя съотборник, който вече беше на под секунда зад Лоусън.

50/71 - Лидерът Норис също направи втората си смяна на гуми и се върна към средно твърдите сликове. След неговия стоп стартиралият от бокса Верстапен поведе, а Норис се върна на трасето на 4.0 зад съотборника си Пиастри. Изоставането на Норис спрямо временния лидер Верстапен беше малко над осем секунди.

51/71 - И Пиастри спря за втори път, връщайки се към средно твърдите гуми за финалните 20 обиколки. Австралиецът се върна на трасето на седмото място, на 1.3 зад Беарман, чиито гуми бяха с девет обиколки по-стари.

54/71 - Пиастри не срещна затруднения срещу Беарман и се изкачи на шестото място, на 2.8 зад Лоусън, който беше с гуми, който бяха с 32 обиколки по-стари от тези на Пиастри.

В края на обиколката Верстапен влезе за трети път в бокса и премина към чисто нов комплект от меките гуми зад много агресивен стинт до финала. Нидерландецът се върна на трасето на четвъртото място, точно пред Лоусън и Пиастри и на 6.7 зад Ръсел.

55/71 - В средата на обиколката Пиастри изпревари Лоусън за петото място с атака в острия десети завой.

57/71 - От Ред Бул казаха на Верстапен да внимава с меките гуми, но нидерландецът им отговори красноречиво, казвайки, че няма какво да губи. Пасивът на шампионата спрямо Ръсел беше 3.8 секунди.

60/71 - От Ред Бул съобщиха на Верстапен, че той има реален шанс да се пребори за втората позиция. На 1.7 пред нидерландеца беше Ръсел, който трябваше да внимава със спирачките си, а на още 2.6 пред британеца се движеше и неговият съотборник Антонели.

63/71 - Категорична атака на Верстапен срещу Ръсел от външната страна на първия завой, което вкара шампиона в тройката на само 2.5 зад Антонели. Ръсел помисли за контра с DRS на обратната права, но ускорението на Верстапен от втория завой се оказа прекалено добро.

66/71 - Пет тура преди финала Норис водеше с 8.8 пред Антонели, чието предимство пред Верстапен беше 1.2. Зад тях Пиастри се беше доближил на 1.2 от Ръсел в спора за четвъртото място.

68/71 - Верстапен влезе в DRS зоната на Антонели, но този път не успя да се доближи достатъчно до италианеца, за да го атакува в началото на обиколката.

69/71 - И този път Верстапен не успя да атакува Антонели за второто място, а зад тях Пиастри вече също разполагаше с DRS в борбата си с Ръсел.

70/71 - Антонели оцеля и този път, а Пиастри също не се доближаваше достатъчно до Ръсел, за да атакува пилота на Мерцедес.

71/71 - И в последната обиколка Верстапен не успя да изпревари Антонели, а зад него Ръсел също удържа Пиастри. Антонели обаче допусна неточност в седмия завой, но и това не беше достатъчно за Верстапен да го изпревари за второто място.

Финал - Ландо Норис спечели Гран При на Сао Пауло пред Андреа Кими Антонели и Макс Верстапен, които се качиха на подиума в Бразилия.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти